شناسه خبر:33998
1399/10/1 10:26:19

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از آمادگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد احسان برای رفع مسئله محرومیت در ایلام خبر داد.

سعید سلیمانی با حضور در استان ایلام، با حجت‌الاسلام‌والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی‌فقیه در این استان دیدار کرد. در این دیدار مسائل مربوط به اشتغال، محرومیت و مشکلات نیازمندان ایلام مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در جلسه با امام‌جمعه استان ایلام با تأکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و خیریه‌ها، گفت: اگر پیوند با مردم در عرصه اقتصاد، فرهنگ و اجتماع صورت بگیرد، منابع نامحدود می‌شود و با حمایت از آن‌ها می‌توان مشکلات بسیاری را رفع کرد.

وی با تأکید بر لزوم پیروی از امام جامعه در تمام سطوح، ایجاد این هدایت در استان‌ها را با فعال شدن ظرفیت‌های وابسته به امام‌جمعه در استان، امری قابل تحقق دانست و از آمادگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد احسان برای یاری‌رسانی و تلاش جهت رفع مسئله محرومیت در استان ایلام خبر داد.

سلیمانی با تأکید بر فعالیت گروهای جهادی، این فعالان را نمادی از دولت جوان انقلابی خواند و این گروه‌های مردمی را به‌عنوان اصلی‌ترین راه‌ حل مشکلات با کمترین آسیب و هزینه مطرح کرد.

امام‌جمعه استان ایلام نیز ضمن تبریک ایام میلاد حضرت زینب، از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای تشکیل مدیریت کل در استان ایلام تشکر کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار همچنین از سامان‌دهی فرآیند کمک‌رسانی در استان با محوریت ائمه جماعات خبر داد و گفت: در تهیه جهیزیه خانواده‌های کم‌برخوردار و نیازمند توانستیم تا حد خوبی در استان رفع احتیاج کنیم.

این مقام مسئول با انتقاد از برخی سوء مدیریت‌ها و کارشکنی‌ها، وضعیت اشتغال استان را با وجود منابع و ظرفیت‌های ایلام، غیر مطلوب دانست و از فعالیت‌هایی که ستاد اجرایی در زمینه اشتغال‌زایی آغاز کرده، تشکر کرد و آن‌ها را بسیار تأثیرگذار دانست.

وی بسته‌های حمایتی و معیشتی بنیاد احسان در شرایط اضطراری را لازم و امیدبخش خواند.

کریمی‌تبار محوریت مساجد را در کمک‌رسانی لازم دانست و آن را به‌عنوان پایه انسجام بین عموم مردم مطرح کرد.

وی گفت: درحال ایجاد بانک اطلاعاتی از نیازمندان استان هستیم تا به‌طور کامل نیازهای ایشان و اقلام اهداشده سامان‌دهی و ثبت شود.

همچنین در حاشیه این دیدار مدیرعامل بنیاد احسان با گروه‌های جهادی و فعالان اجتماعی استان ایلام دیدار کرد و در جریان مسائل و دغدغه‌های نمایندگان گروه‌های جهادی قرار گرفت.

شناسه خبر 33998