شناسه خبر:34139
1399/10/3 10:12:21

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: دولت طی چند سال اخیر نقش بسیار مؤثری در تأمین و توسعه زیرساخت‌های حوزه آب و برق در سطح استان داشته است.

بهمن مرادنیا در مراسم قدردانی از دست‌اندرکاران کردستان در اجرای پویش «الف - ب - ایران» و رونمایی از کتاب «دلگرمی‌ها و همراهی‌ها» که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه شاهد هستیم با تلاش نیروی‌های شرکت توزیع برق و آب و فاضلاب استان طی چند سال گذشته زیرساخت‌های حوزه آب و برق در استان توسعه یافته است.

وی افزود: البته در این بین نباید از نقش موثر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در راستای تامین اعتبارات مورد نیار برای اجرای پروژه‌های خرد و کلان حوزه آب و برق نیز غافل شد و عملکرد این سازمان نیز قابل تقدیر است. اجرای 8294 پروژه برق در کردستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: از سال 98 تا پایان آذر ماه که پویش الفبایران به اجرا درآمد، 8 هزار و 294 پروژه برق به ارزش 2 هزار و 382 میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری رسید‌ه است.

هیوا لهونیان ادامه داد: از سال 98 تاکنون پست 230 کیلوولت کامیاران و پست 63 کیلوولت مریوان به بهره‌برداری رسیده و همچنین احداث پست 63 کیلوولت سرنجیانه و پست 63 سنندج نیز در دست اقدام است.

وی یادآور شد: همچنین در این 140 روستای بدون برق استان به شبکه سراسری برق کشور متصل شد و یک هزار و 115 کیلومتر شبکه سیمی برق نیز به کابل خودنگهدار تبدیل شده که قرار است تا پایان امسال به 2 هزار کیلومتر برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از استقرار کامل سیستم اطلاعات جغرافیایی - الکتریکی GIS و کاربردی کردن آن در استان خبر داد و گفت: ارائه 83 خدمت به صورت غیرحضوری، اجرای طرح چاوش(چشم‌انداز اصلاح ولتاژ شبکه) با نصب 8 هزار کنتور در نقاط انتهای شبکه و هوشمندسازی شبکه با نصب 4 هزار و 750 کنتور هوشمند، از دیگر اقدامات این شرکت در استان است.

شناسه خبر 34139