شناسه خبر:34276
1399/10/6 11:02:03

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان کامیاران گفت: ظرفیت‌های گردشگری که روستای پالنگان در اختیار دارد، می‌تواند این روستا را به قطب گردشگری روستایی در کشور تبدیل کند.

سعید اسدی اظهار کرد: پالنگان سرشار از چشم‌اندازهای زیبا و دیدنی است و خانه‌های روستا در ارتفاعات کوه ساخته شده‌اند که این امر باعث پلکانی شدن خانه‌های روستا است.

وی وجود رودخانه و چشمه‌های آب شیرین در این روستا را بسیار چشم‌نواز دانست و ابراز کرد: رودخانه پُرآب تنگی‌ور از میان روستا عبور می‌کند و آن‌ را به دو قسمت تقسیم‌ کرده و همچنین آبشار‌ها و چشمه‌های جوشان، طبیعت این منطقه را جذاب و دیدنی کرده است.

اسدی با تأکید بر مرکز سیاسی ‌بودن این روستا در طول تاریخ و باقی ماندن آثار تاریخی، افزود: قلعه پالنگان در بالای کوه و در کنار روستا قرار دارد و آثار و بقایای اتاق‌ها، آتشکده، پُل‌های قدیمی، بقایای مساجد، منازل قدیمی و گورستان تاریخی هنوز هم در آن دیده می‌شوند.

وی ضمن اشاره به دیگر جاذبه‌های گردشگری این روستا، عنوان کرد: با توجه به شرایط آب‌وهوای مناسب در سال‌های گذشته، مجتمع شیلات پرورش ماهی در کنار رودخانه تنگی‌ور احداث شده است که به‌دلیل تازگی، قیمت مناسب و طبخ به روش سنتی آن، گردشگران استقبال خوبی داشته‌اند.

مسئول اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کامیاران به در دست اقدام بودن توسعه زیرساخت‌های روستا اشاره و بیان کرد: با توسعه زیرساخت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این روستا، می‌توان در آینده ‌نزدیک پالنگان را به قطب گردشگری روستایی در ایران تبدیل کرد.

شناسه خبر 34276