شناسه خبر:34771
1399/10/15 00:48:01

سپهرغرب، گروه خبر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، از راه‌اندازی کلینیک حمایت تسکینی سرطان در استان خبر داد و گفت: این کلینیک به‌منظور ارائه خدمات درمانی، تسکینی به بیماران سرطانی راه‌اندازی می‌شود.

بهمن روشنی افزود: ارزیابی بیمار و خانواده، مدیریت علائم جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی و آموزش به بیمار، خانواده و مراقبین از فعالیت‌های این مرکز خواهد بود.

وی گفت: با راه‌اندازی این مرکز انجام مشاوره‌ها و پیگیری وضعیت بیماران به‌صورت تلفنی امکان پذیر خواهد بود.

تجهیز بیمارستان‌های کرمانشاه به امکانات و تجهیزات مدرن مربوط به درمان بیماران سرطانی از چند سال قبل در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و در اواخر آذرماه امسال کرمانشاه صاحب دستگاه پیشرفته درمان بیماران سرطانی شد.

     کرمانشاه صاحب دستگاه‌های پیشرفته تشخیص سرطان شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از ورود یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های «پت اسکن» دنیا به کرمانشاه خبر داد و گفت: با تشخیص‌های این دستگاه پیشرفته درمان بیماران سرطانی مؤثرتر خواهد شد.

به گفته محمودرضا مرادی با اشاره به تداوم روند پیشتازی دانشگاه در کشور برای ورود پیشرفته‌ترین‌ها به استان در حوزه تجهیزات پزشکی، افزود: سرانجام تلاش‌های جمعی خدمت‌گزاران مردم در نظام سلامت و آرزوی دیرینه متخصصین و بیماران نیازمند غرب کشور به ثمر نشست و امروز شاهد ورود یک دستگاه پیشرفته پت‌سی‌تی به دیار کرمانشاه بودیم.

وی گفت: این دستگاه دهمین دستگاه کشور است و کرمانشاه چهارمین دانشگاه علوم پزشکی در میزبانی این دستگاه پیشرفته در کشور خواهد بود.

وی اظهار کرد: ارزش ریالی تقریبی این دستگاه که از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه تأمین اعتبار شده با ارز آزاد نزدیک به 45 میلیارد تومان است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه این دستگاه در مرکز جامع سرطان مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه نصب خواهد شد.

حلقه تولید رادیو دارو و تشخیص بیماری سرطان در کرمانشاه تکمیل شد

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا افزود: با ورود دستگاه «پت‌سی‌تی» به استان، حلقه تولید رادیو دارو و تشخیص بیماری توسط این دستگاه، تکمیل و مرکز جامع سرطان مجتمع آموزشی درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه به بی‌نظیرترین مرکز تشخیص و درمان سرطان کشور تبدیل شد.

تورج شیرزادیان افزود: دستگاه مولد رادیو دارو و تکمیل‌‌کننده این سیستم، دستگاه سیکلترون است که با پیگیری‌های مستمر، این دستگاه نیز به نام کرمانشاه و برای استان‌های غربی کشور (همدان، لرستان، کردستان، ایلام و کرمانشاه) در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

وی در ادامه توضیح داد: استفاده از دستگاه پت اسکن به‌منظور تشخیص دقیق، پیگیری و در مواردی هم پیش‌بینی سیر پیشرفت یا عود بیماری در کشورهای پیشرفته به‌صورت چشمگیری در حال افزایش است.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خوشبختانه با درایت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، این بخش مهم در نقشه جامع سرطان دانشگاه به‌عنوان مرکزیت غرب کشوری پیش‌بینی و همچنین در سند چشم‌انداز 1404 منظور شده است.

شیرزادیان اظهار کرد: سال گذشته خرید دو دستگاه پت‌سی‌تی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمانشاه و اصفهان در دستور کار خرید وزارت بهداشت قرار گرفت که با پیگیری‌های مستمر، اولین دستگاه وارد شده به کشور به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اختصاص پیدا کرد. ‌

استان کرمانشاه با دو میلیون نفر بیش از سه هزار تخت در 18 بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، دو بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و دو بیمارستان تأمین اجتماعی دارد و یکی از قطب‌های درمان غرب کشور محسوب می‌شود.

شناسه خبر 34771