شناسه خبر:35302
1399/10/23 23:48:34

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افتتاح دو طرح آب‌رسانی به روستاهای ورکانه از توابع شهرستان همدان و یارمجه از توابع شهرستان رزن در قالب «پویش هرهفته- الف- ب- ایران» خبر داد.

سیدهادی حسینی‌بیدار پیش از ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح آب‌رسانی به دو روستای همدان و رزن در پویش «هرهفته- الف- ب- ایران»، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح که هم‌زمان در چهار استان کردستان، زنجان، البرز و همدان خواهد بود، بیش از 62 هزار نفر از جمعیت روستایی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان آنکه در این میان آب‌رسانی به دو روستای ورکانه و یارمجه نیز با جمعیت یک‌هزار و 432 نفر در قالب این طرح عملیاتی می‌شود، ابراز کرد: درمجموع امروز در قالب برنامه یادشده آب‌رسانی به 75 روستا در استان کردستان، 15 روستا در استان زنجان، هشت روستا در استان البرز و دو روستا در استان همدان با سرمایه‌گذاری 111 میلیارد تومان امکان‌پذیر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به پروژه اجرایی‌شده در روستای ورکانه از روستاهای تابعه شهرستان همدان، گفت: این پروژه با اجرای خط انتقالی به طول چهار هزار و 100 متر و بهسازی سه دهنه چشمه، ضمن صرف 400 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه 713 نفر از مردم روستای ورکانه از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

حسینی‌بیدار با اشاره به بهره‌برداری از مجتمع آب‌رسانی تخت چهاربلاغ در روستای یارمجه باغ از توابع شهرستان رزن، گفت: با بهره‌برداری از این مجتمع 716 نفر از جمعیت این روستا از نعمت آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: در این پروژه حفر و تجهیز چاه دهانه گشاد به عمق 25 متر، بهسازی چهار دهنه چشمه، اجرای یک‌هزار و 500 متر خط انتقال، اصلاح و توسعه یک‌هزار و 500 متر شبکه توزیع داخلی، ساخت مخزن بتنی 200 متر مکعبی، فنس‌کشی محوطه تأسیسات به طول 136 متر و اجرای خط برق به طول 170 متر عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان عنوان کرد: این پروژه با صرف یک میلیارد و 462 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی افتتاح شد که با بهره‌برداری از این پروژه 716 نفر در روستای یارمجه باغ از نعمت آب شرب بهداشتی برخوردار شدند.

وی یادآور شد: درمجموع این دو پروژه با صرف یک میلیارد و 862 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

شناسه خبر 35302