شناسه خبر:35476
1399/10/30 09:24:49

سپهرغرب، گروه خبر: زهرا طالبی: به دنبال پیگیری‌ها و اقدامات سردار طلایی‌نیک، معاون پارلمانی وزیر دفاع که به نمایندگی از وزیر دفاع، عضو کمیسیون تقسیمات سیاسی در وزارت کشور است، پس از چندین‌سال 250 هکتار به حریم و تقسیمات سیاسی شهرستان بهار افزوده شد.

  در گفت‌وگو با خبرنگار سپهرغرب اضافه کرد: نقشه حریم سیاسی بهار که به‌تازگی ابلاغ شده، دارای مشکلاتی است که پیگیری‌ها برای کامل‌تر شدن خطوط و مرز سیاسی ادامه دارد.

احسان قنبری با ابراز خرسندی از اقدامات انجام‌شده، تصریح کرد: پس از گذشت چندین‌سال از مستقل شدن فرمانداری بهار، 250 هکتار به اراضی این شهرستان افزوده شده؛ اما ما از ابلاغ طرح فعلی راضی نیستیم و پیگیر حل مشکلات باقی‌مانده خواهیم بود.

قنبری اضافه کرد: آن قسمت‌هایی که ابراز می‌شود هم‌اکنون جزء محدوده همدان است، از 20 سال پیش در محدوده شهرستان همدان قرار داشت که درتلاش برای اصلاح نقشه جدید هستیم.

وی تأکید کرد: مردم شهرستان بهار نگران نباشند چون ما در کنار مردم آن‌ها هستیم و نقشه اصلاحی مورد وثوق فرمانداری و شهرداری بهار توسط الماسی، مدیرکل دفتر سیاسی تقسیمات کشوری استانداری همدان پذیرفته شده و برای انجام اصلاحات به وزارت کشور ارسال خواهد شد و قول مساعد برای انجام اصلاحات در کوتاه‌ترین زمان داده شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به درپیش بودن انتخابات، برخی از کاندیداهای احتمالی اقداماتی در راستای تبلیغات انتخاباتی انجام می‌دهند و قسمتی از این پیگیری‌ها ربطی به دلسوزی برای مردم بهار ندارد.

فرماندار بهار اذعان کرد: دلسوزان شهر بهار درصورتی که صحبت‌های ما را قبول ندارند، می‌توانند در مورد اتفاقات صورت‌گرفته از سردار طلایی‌نیک به‌عنوان فرزند بهار سؤال کنند که با وجود اینکه دکتر حاجی‌بابایی موافق کاهش حریم سیاسی همدان و افزودن آن به بهار نبودند، با رایزنی‌های مکرر ایشان را قانع کردند تا از موضع سرسختانه خود کوتاه بیاید.

وی در ادامه از انعطاف دکتر حاجی‌بابایی و همچنین پیگیری شهرداری و شورای اسلامی بهار که منجر به اقدامات اداری و کارشناسی از سوی دفتر سیاسی استانداری شد، تقدیر کرد.

شناسه خبر 35476