شناسه خبر:35609
1399/11/2 09:24:01

سپهرغرب، گروه خبر:معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی که قرار است از سوی دولت در کشور ساخته شود ۱۳۸ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث می‌شود.

جواد حق‌شناس در بازدید از طرح مسکن ملی شهرستان نهاوند اظهار کرد:در راستای اجرای این طرح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران مسئولیت احداث 100 هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر 100 هزار نفر و 38 هزار واحد مسکونی در شهرهای بالای 100 هزار نفر را برعهده ‌گرفته است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابراز کرد: تاکنون از سوی این بنیاد زمین مورد نیاز 64 هزار واحد مسکونی تأمین شده و 40 هزار نفر از متقاضیان نیز مبلغ 40 میلیون تومان اولیه خود را واریز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در طرح مسکن ملی 11 هزار واحد نیز به‌صورت خودمالک هستند که تا کنون پنج هزار نفر از آن‌ها تعیین تکلیف شده‌اند، از آغاز نام‌نویسی از متقاضیان مرحله دوم مسکن ملی خبر داد و گفت: برای اجرایی شدن مرحله دوم تاکنون در 50 شهر کشور زمین مورد نیاز برای متقاضیان شناسایی شده که کار نام‌نویسی از آن‌ها به‌زودی آغاز خواهد شد.

حق‌شناس در رابطه با آخرین وضعیت طرح مسکن ملی در استان همدان افزود: در استان همدان مجموعاً چهار هزار و 500 متقاضی وجود دارند که تاکنون 980 نفر از آن‌ها واجد شرایط شناخته شده‌اند و 872 نفر آن‌ها مبلغ 40 میلیون تومان سهم اولیه خود را واریز کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به تدابیر ویژه این نهاد در حوزه بازآفرینی شهری، گفت: در چند استان در موضوع بازآفرینی شهری فعالیت‌هایی از سوی این نهاد انجام ‌شده است و در این مناطق رویکرد معماری همسان و همگون با محیط دنبال می‌شود و هندسه و مصالح کار نیز متناسب با همان محل تهیه می‌شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم تأمین مسکن برای اقشار کم‌درآمد، اضافه کرد: در بنیاد مسکن برای اقشار کم‌درآمد پروژه‌هایی برنامه‌ریزی ‌شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به احداث 6 هزار واحد مسکونی ویژه افراد کم‌درآمد اشاره کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نهاوند نیز گفت: درحال حاضر با همکاری اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن نهاوند در راستای تأمین مسکن افراد متقاضی کار ساخت 320 واحد مسکونی آغاز شده است.

علیرضا نثاری با بیان آنکه این شهرستان به‌عنوان نخستین شهر استان بیشترین مساحت زمین را به این کار اختصاص داده است، افزود: این طرح در سه قالب گروه ساخت، خودمالکین و انبوه‌ساز در یکی از بهترین مناطق شهری نهاوند درحال اجرا است.

شناسه خبر 35609