شناسه خبر:35683
1399/11/4 09:56:19

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: هر طرحی که منجر به توسعه صادرات استان شود، می‌تواند از حمایت‌ها و مشوق‌های صادراتی بهره‌مند شود.

خالد جعفری در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کردستان اظهار کرد: هر طرحی که بخواهد از مشوقات صادراتی استفاده کند، باید مجوزهای لازم و پروانه بهره‌برداری را داشته باشد و در وهله دوم در راستای توسعه صادرات استان فعالیت کند.

وی افزود: نمایشگاه بین‌المللی کردستان در اولویت استان برای پرداخت مشوقات صادراتی است و باید طی چند روز آینده اطلاعات و مدارک آن تکمیل شود تا بتوان از سهمیه استان در این حوزه بهره لازم را گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ادامه داد: اگر بخواهیم هر مجتمع خدماتی و واحد تولیدی را جزء طرح‌هایی قرار دهیم که مشوق‌های صادراتی را دریافت می‌کنند، واحدهای بسیاری داریم که در راستای توسعه صادرات کار می‌کنند و شامل این طرح می‌شوند.

جعفری یادآور شد: باید به طرح‌هایی کمک شود که به توسعه زیرساخت‌های صادراتی استان منجر شود، اما در این بین نباید سهمیه استان را بدون هدف هزینه کنیم و تنها به فکر خرج کردن اعتبارات باشیم.

وی بیان کرد: در انتخاب طرح‌هایی که می‌توانند مشوق‌های صادراتی را دریافت کنند، باید به توسعه زیرساخت‌های صادراتی توجه ویژه شود.

 

شناسه خبر 35683