شناسه خبر:36635
1399/11/25 11:11:50

سپهرغرب، گروه ورزشی: معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش لرستان گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در سال جاری سرانه ورزشی مدارس استان پنج درصد افزایش یافته است.

فرید بهرامی روز سه شنبه به رسانه‌ها بیان کرد: ورزش و تربیت جسمانی دانش‌آموزان یکی از مهمترین ارکان‌ سند تحول بنیادین است و در این راستا این معاونت به میزان 14 هزار و 144 متر سرانه ورزشی دانش‌آموزان لرستان را در سال 1399 افزایش داده است.

وی اظهارکرد: در سال تحصیلی 97 - 98 سرانه ورزشی دانش‌آموزان لرستان 102 هزار و 628 متر بود که با تغییر کاربری مکان‌های کم یا بلااستفاده سرانه ورزشی در سال جاری به 116 هزار و 772 متر افزایش یافته است.

بهرامی افزود: با توجه به آمار دانش‌آموزان در مدارس دولتی که بیش از 291 هزار نفر می‌باشد سرانه ورزشی سال 98 حدود 35 درصد برای هر دانش‌آموز بود ولی با تلاش همکاران این سرانه در سال جاری به 40 درصد افزایش یافته که رشدی به میزان 5 درصد برای هر دانش‌آموز داشته است.

وی با اشاره به برگزاری المپیادهای درون مدرسه ای و حیاط پویا با هدف ایجاد نشاط و سلامت در دانش‌آموزان تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام خانه نشینی کرونا فعالیت‌های ورزشی حضوری نداریم، برنامه « قهرمان خانه» از جمله طرح‌های ورزشی بود که تحرک و پویایی بیشتری در زمینه جسمانی و تربیت بدنی در دانش‌آموزان ایجاد کرده و دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی و بهره‌گیری از الگوهای مناسبی از فعالیت‌های بدنی می‌توانند از این فرصت‌ها استفاده کنند تا به دلیل خانه نشینی مشکلاتی برای آ‌ها از نظر سلامت جسمانی ایجاد نشود.

بهرامی با تاکید بر نگاه متعالی و همه جانبه به تعلیم و تربیت تصریح کرد: رسالت آموزش و پرورش فقط موضوع درسی نیست بلکه باید بعد پرورشی و تربیت بدنی دانش‌آموزان نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: با توجه به توزیع متوازن امکانات ورزشی در سطح استان و به خصوص مناطق محروم، ظرفیت‌های خوبی برای توسعه ورزش جوانان لرستان وجود دارد که با رویکرد توجه، حمایت و استعدادیابی باید برنامه‌ریزی و اقدام لازم صورت گیرد.

شناسه خبر 36635