شناسه خبر:36826
1399/11/28 11:42:59

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده هنگ مرزی سومار از توابع شهرستان گیلانغرب از کشف 74 رأس دام قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال توسط مرزبانان هنگ مرزی این بخش خبر داد.

سرهنگ غلامرضا فتحی‌زاده افزود: در راستای حفظ و حراست از نوار مرزی و مبارزه قاطع با قاچاقچیان احشام، مرزبانان این هنگ مرزی شب گذشته با اجرای گشت و کمین هدفمند حین پایش نوار مرزی توانستند تعداد 74 رأس احشام را حین خروج از نوار مرز کشف کنند.

وی اظهار کرد: قاچاقچیان به محض ورود مأموران با استفاده از موقعیت جغرافیایی منطقه متواری شده و پرونده دام‌های مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.

فرمانده هنگ مرزی سومار گفت: پدیده قاچاق باعث کار افتادن چرخ‌های تولید و صنعت و در نهایت خروج ارز و رکود اقتصادی در مملکت می‌شود.

سرهنگ فتحی‌زاده افزود: مرزداران این هنگ با پوشش شبانه‌روزی و فعال کردن منابع خبری و رصد هرگونه تحرکی در تلاش‌اند تا فضای ناامنی را برای قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی ایجاد کنند.

مرز سومار در فاصله 67 کیلومتری گیلانغرب و 90 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده، در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک‌ترین شهر به سومار، شهر مَندلی از توابع فرمانداری بلدروز است که 15 کیلومتر با سومار فاصله دارد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.

شناسه خبر 36826