شناسه خبر:36910
1399/11/30 09:30:39

سپهرغرب، گروه خبر: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمار ابتلای هفتگی به بیماری کوئید 19 طی یک هفته گذشته در استان همدان پایین‌تر از میانگین کشوری و آمار مرگ‌ومیر نیز در همین مدت با کمی اختلاف برابر با میانگین کشور است.

«سیماسادات لاری» روز چهارشنبه در جریان سفر به استان همدان با اشاره به آخرین وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا در این استان، افزود: درحال حاضر شهرهای همدان، بهار، تویسرکان، رزن، ملایر، درگزین و نهاوند استان همدان در وضعیت زرد کرونا و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی تصریح کرد: یکی از نقاط قوت استان همدان در زمینه مدیریت پاندمی کرونا، ردیابی افراد تماس نزدیک با بیماران مبتلا به کوئید 19 از ابتدای همه‌گیری ویروس و همچنین اجرای مراقبت‌های اپیدمیولوژیک با هدف رصد ویروس جهش‌یافته در سطح استان است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وضعیت فعلی استان همدان درخصوص همه‌گیری ویروس کرونا شکننده، ناپایدار و حساس است، افزود: در هفته گذشته شاهد کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان نسبت به هفته قبل از آن بودیم که ادامه این روند می‌تواند شرایط را برای مقابله با ویروس و کنترل شرایط به‌مراتب سخت‌تر کند.

به گفته وی درحال حاضر 62 بیمار قطعی مبتلا به کوئید 19 در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 19 بیمار به‌دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش‌های مراقبت ویژه بستری و تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته به‌منظور افتتاح چند طرح بهداشتی، بررسی روند اقدامات در زمینه مقابه با کرونا و همچنین دیدار و گفت‌وگو با کادر درمانی به استان همدان سفر کرده است.

شناسه خبر 36910