شناسه خبر:37018
1399/12/3 10:29:45

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس حوزه هنری استان همدان گفت: 19 اثر پژوهشی همدان آماده شده و در انتظار چاپ است.

سیدمحمدباقر حسینی‌سیر روز گذشته با بیان اینکه آثار متعددی از همدان‌پژوهی چاپ خواهد شد، اظهار کرد: مراحل اصلاح و آماده‌‌سازی این آثار به اتمام رسیده و امیدواریم تا پایان سال اعتبار مورد نیاز برای انتشار این کتاب‌ها فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه آثار ارزشمندی در حوزه هنری همدان تولید شده که هرکدام حاصل ماه‌ها و سال‌ها تحقیق و پژوهش اساتید و متخصصان است، افزود: حوزه هنری همواره سعی داشته تا آثار فاخر و ارزشی را منتشر کند و پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد.

رئیس حوزه هنری همدان با بیان اینکه سفال‌گری در همدان، جلد دوم خانه‌های قدیمی همدان، واژه‌نامه‌ همدانی و مساجد استان همدان ازجمله آثار در دست چاپ است، گفت: متشرعه و متصوفه همدان، زندگی در سنگ، جستارهایی در زیست‌بوم و تاریخ معاصر همدان، کاروانسراهای استان همدان، امام‌زاده‌های همدان، نمایندگان همدان در مجلس، همدان در قحطی بزرگ، عالمان همدانی شاعر، رباعی در همدان، طنز در شعر همدان و فرهنگ مردم شهر بهار، پیشگامان نقاشی در همدان و هیئت‌های مذهبی در همدان از دیگر کتاب‌های آماده چاپ هستند.

وی با اشاره به اینکه در عرصه ادبیات پایداری نیز آثار متعددی آماده انتشار است، خاطرنشان کرد: خروش گاماسیاب، نقش روحانیت همدان در انقلاب، حجره 98، کتاب جنگ و روایت و عکاسان انقلاب در همدان ازجمله کتب در انتظار چاپ است.

شناسه خبر 37018