شناسه خبر:37289
1399/12/10 09:50:02

سپهرغرب، گروه خبر: جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: هتل‌ها و رستوران‌های این استان بدون توجه به مصوبات ستاد کرونا بیش از عدد و ظرفیت پیش‌بینی‌شده اقدام به پذیرش می‌کنند.

سردار مهدی فرجی روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: درصدی از سوی ستاد ملی کرونا برای پذیرش میهمان از سوی هتل‌ها و رستوران‌ها درنظر گرفته شده که بررسی واقعیت موجود نشان‌دهنده بی‌توجهی به این مصوبه است.

وی اضافه کرد: افزایش شمار مراسم عروسی یکی از عوامل پذیرش بیش از ظرفیت موجود به‌شمار می‌رود که باید به‌دقت بر این موضوع برای حفظ وضعیت کنونی کرونا در استان و روند نزولی آن، نظارت کرد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: بازگشایی نمایشگاه بین‌المللی در همدان با مجوز ملی بود، با این وجود شاهد تجمع افراد در بیرون از نمایشگاه و درهای ورودی بودیم؛ همچنین با وجود کنترل ورودی‌ها فاصله‌گذاری فیزیکی درون نمایشگاه رعایت نمی‌شد.

سردار فرجی اضافه کرد: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز مناسب نیست و با وجود کنترل استفاده مشتریان از ماسک و هشدارهای پیاپی از طریق بلندگو، اما داخل فروشگاه نمی‌توان برای رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی اقدامی کرد.

وی شرایط بازار و پاساژ‌ها را غیر قابل کنترل توصیف کرد و گفت: نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و تلاش بازاریان جهت جلب مشتری در این موضوع بی‌تأثیر نبوده است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: بررسی وضعیت رعایت اصول بهداشت فردی از سوی شهروندان در مقایسه با سایر استان‌ها بیانگر آن است که مردم همدان توجه زیادی به استفاده از ماسک دارند، به‌گونه‌ای که این استان دراین‌باره دارای رتبه برتر در کشور است.

سردار فرجی اضافه کرد: محدودیت تردد خودروها از ساعت 21 تا سه بامداد در شهرستان همدان همچنان دایر است، با این وجود شاهد تردد کاروان‌های عروسی در این ساعات هستیم که این کار به‌نوعی دهن‌کجی به سلامتی مردم به‌شمار می‌رود.

وی گفت: نام‌نویسی از مردم جهت سفر نوروزی آغاز شده و در یکی از مساجد دو شهروند با استفاده از این مکان برای ثبت‌نام متقاضیان به‌صورت هفتگی 50 تا 100 نفر اقدام کرده و آنان را با اتوبوس و قطار به مشهد مقدس می‌برند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ادامه داد: نگرانی از تجمع بیماران در مطب‌ها و ویزیت گروهی مربوط به زنان و زایمان، زیاد است؛ همچنین شاهد حضور خودروهای غیر بومی متعلق به استان‌های غربی در این مطب‌ها هستیم که این حضور علاوه‌بر افزایش ازدحام، احتمال انتقال بیماری از سایر استان‌ها به همدان را بیشتر می‌کند.

وی گفت: برخی ادارات و سازمان‌ها اقدام به برگزاری جلسه می‌کنند که به‌تازگی یادواره‌ای در یکی از شهرستان‌ها با حضور فرماندار آنجا برگزار شد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان نیز گفت: با توجه به اینکه شهرستان تویسرکان هفته گذشته در وضعیت نارنجی قرار داشت، محدودیت‌هایی برای ورود خودروهای غیر بومی به این شهرستان از سوی پلیس اعمال شد که هم‌اینک شاهد تغییر رنگ این شهرستان به زرد هستیم.

سرهنگ «حمیدرضا سعیدزاده» اضافه کرد: 90 درصد رانندگان غیر بومی که قصد ورود به شهرستان تویسرکان را داشتند، با توجه به هشدار پلیس بازگشتند و درصد کمی از دستور پلیس تمرد کرده که اعمال قانون شدند.

وی ادامه داد: به دنبال اجرای طرح محدودیت تردد در شهرستان همدان سه هزار و 605 مورد تذکر به رانندگان داده شد و دو هزار و 880 دستگاه خودرو به‌علت بی‌توجهی به هشدارهای پلیسی و شکستن محدودیت‌ها اعمال قانون شدند.

سرهنگ سعیدزاده بیان کرد: یک هفته گذشته 165 بازدید از صنوف این استان صورت گرفت که 27 واحد پلمب شد و متولیان 32 واحد تذکر دریافت کرده و تخلف متصدیان 54 واحد صورت‌جلسه شد.

شناسه خبر 37289