شناسه خبر:37413
1399/12/12 09:47:08

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: در طول جنگ تحمیلی، رژیم متجاوز بعثی بارها شهرهای ایران را مورد بمباران هوایی قرار داد. رژیم عراق حمله به مناطق مسکونی و غیر نظامی را به‌عنوان یک عمل غیر انسانی و به‌منظور تحمیل شرایط سخت خود به ایران انجام می‌داد. در تاریخ بیست‌ویکم اسفندماه 66 شهر همدان نیز از این اقدام متهورانه رژیم بعثی در امان نمانده و مورد بمباران قرار گرفت و کودکان و زنان بی‌گناهی شهید شدند.

شهدای بمباران نمادی از تجاوز و وحشی‌گری رژیم سفاک بعثی عراق و صدام هستند که در ادامه مطلب یکی از آن‌ها را به اختصار معرفی می‌کنیم:

شهیده «محبوبه جعفری» فرزند «علی» در سال 1348، در شهر همدان دیده به جهان گشود و در آغوش گرم خانواده رشد و نمو یافت. وی در سال دوم راهنمایی ترک تحصیل کرده و خانه‌داری می‌کرد.

در تاریخ 21 اسفندماه سال 66 و در آستانه عید نوروز هواپیماهای دشمن شهر همدان و ازجمله منطقه پشت انبار نفت را بمباران کردند که این بانوی جوان 18 ساله نیز بر اثر اصابت ترکش بمب به شهادت رسید و مزار او هم‌اکنون در گلزار شهدای همدان است.

گفتنی است، فرزندان وی احسان و نسیبه عمه‌ای و همسر او محمدجواد عمه‌ای نیز از این خانواده به مقام رفیع شهادت نائل شده‌اند.

 

شناسه خبر 37413