شناسه خبر:37842
1399/12/20 10:31:16

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اجتماعی پلیس استان همدان ضمن هشدار به فروشندگان و استفاده‌کنندگان از مواد محترقه، گفت: بیشترین مصدومان و مجروحین چهارشنبه آخر سال را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

حسین بشری روز گذشته با بیان اینکه برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال به شکل نادرست موجب شده تا روزهای پایانی سال به روزهای نگرانی و اضطراب برای خانواده‌ها تبدیل شود، اظهار کرد: بیشترین مصدومان و مجروحین چهارشنبه آخر سال را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید خطرات استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا را به فرزندان خود گوشزد کرده و نظارت بیشتری بر رفتار آنان داشته باشند، گفت: به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه خرید، فروش و قاچاق مواد منفجره و محترقه غیر مجاز جرم محسوب می‌شود و برای مرتکبین مجازات تعیین شده است.

معاون اجتماعی پلیس استان همدان ادامه داد: مطابق ماده 618 قانون مجازات اسلامی هرکسی با هیاهو، جنجال، حرکات غیر متعارف یا با تعرض به افراد، مخل نظم و آرامش عمومی شود و یا مردم را از فعالیت بازدارد، به حبس از سه ماه تا یک سال و 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود.

بشری در پایان با تأکید بر اینکه پلیس با فروشندگان مواد محترقه برخورد خواهد کرد، چند توصیه به شهروندان برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال داشت و افزود: به‌منظور جلوگیری از حوادثی از قبیل آتش‌سوزی، خسارت مالی و جانی توصیه می‌شود شهروندان از استفاده مواد محترقه و آتش‌زا جداً خودداری کرده و درصورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را سریعاً به فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کنند.

 

شناسه خبر 37842