شناسه خبر:37870
1399/12/20 11:24:30

سپهرغرب، گروه ورزشی: رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان کردستان گفت: برنامه اساسی هیئت در راستای آموزش همگانی و تعلیم و تربیت مربیان ویژه رشته‌های مختلف هیئت، هموار کردن فعالیت اقشار مختلف مردم و شرکت در فعالیت‌های بدنی و برطرف نمودن کم‌تحرکی در جامعه است.

ساسان اسعدی در این‌باره اظهار کرد: ورزش همگانی یک رشته خاص نبوده و از 60 کمیته در قالب سه سازمان فعالیت می‌نماید که شامل سازمان ورزش‌های تفریحی و رقابتی، سازمان آمادگی جسمانی و روش‌های تمرینی و سازمان توسعه فعالیت بدنی است که با توجه به پتانسیل استان اکثر کمیته‌ها در سراسر استان فعال بوده و آماده سرویس‌دهی به مردم است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان کردستان در زمینه فعالیت‌های این هیئت در دوران کرونا هم خاطرنشان کرد: در دوران کرونا به صورت مجازی و به صورت حضوری با شرایط صحیح و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله در فضای مجازی برنامه وقت ورزش، طرح آوای ورزش در همسایگی به صورت حضوری ـ پیلاتس، شرکت در مسابقات بازی‌های کودکان، بازی‌های الکترونیک، داژبال، کتل بل و ورزش روزانه که همگی در سطح کشور مقام کسب نمودند، فعالیت‌های انجام می‌شود.

وی افزود: طرح نذر ورزش، تفاهم‌نامه با اداره زندان‌ها، تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد، طرح ساختار قامتی بانوان به صورت فیزیکی و حضور در روستاها و برگزاری کلاس ویژه مربیان پیلاتس و آمادگی جسمانی، یوگا، پویش سراسری آماده‌باش که در چند بخش پویش مقام‌های اول تا سوم و شایسته تقدیر را کسب نمودیم از جمله دیگر فعالیت‌های این هیئت در دوران کرونا بود.

اسعدی در زمینه دغدغه‌ها و مشکلات این هیئت گفت: تمام دغدغه هیئت حضور این مهمان ناخوانده یعنی ویروس کرونا است و همچنین عدم پشتیبانی و اعتقاد به ورزش همگانی از سمت مسئولین استان به استثناء مدیرکل ورزش و جوانان استان که تنها حامی هیئت با تمام مشکلات موجود بوده است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی کردستان ادامه داد: برنامه اساسی آینده هیئت در راستای آموزش همگانی و تعلیم و تربیت مربیان ویژه رشته‌های مختلف هیئت، هموار کردن فعالیت اقشار مختلف مردم و شرکت در فعالیت‌های بدنی و برطرف نمودن کم تحرکی و چاقی مفرطی که در جامعه وجود دارد، ترغیب صدا و سیما در جهت ارائه برنامه‌های آموزشی به زبان ساده برای تمام مردم بخصوص قشر کم درآمد جامعه است.

وی افزود: اکثر مردم به وضعیت جسمانی خود ارزش نهاده و این مهم در مسیرهای مختلف پیاده‌روی شهرستان‌های استان به چشم می‌خورد و از ازدحام در کلاس‌های آمادگی جسمانی، یوگا، ایروبیک، پیلاتس و حتی رشته‌های جدید مانند داژبال،کتل بل و فریزبی مشهود است.

اسعدی به برگزاری مسابقات استانی کتل بل، وبینار کشوری یوگا و کلاس ساختار قامتی بانوان استان اشاره کرد و از کسب مقام اول و سوم بازی‌های الکترونیک کشوری استان خبر داد.

وی گفت: انتخاب استان کردستان به عنوان استان برگزیده در منطقه غرب جهت استعدادیابی کودکان در کمیته بازی و ورزش کودکان و کلاس مربیگری رشته بازی و ورزش کودکان با توجه به تعداد زیاد کمیته‌های هیئت از جمله فعالیت‌های هیئت ورزش‌های همگانی استان کردستان است.

شناسه خبر 37870