شناسه خبر:37996
1399/12/24 11:31:25
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

نظارت‌ بر زنجیره عرضه مرغ در کرمانشاه افزایش می‌یابد

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: نظارت‌ بر زنجیره عرضه مرغ در کرمانشاه افزایش می‌یابد.

نوربخش حاتمی با بیان اینکه برای تأمین مرغ در ایام پایانی سال هیچ کمبودی وجود ندارد، اظهار کرد: روزهای گذشته به‌طور متوسط 200 تن مرغ تحویل واحدهای کشتارگاهی شده است.

وی افزود: برای روزهای پایانی سال یک میلیون و 500 هزار قطعه مرغ برای عرضه به بازار استان کرمانشاه آماده شده که نیاز متوسط مردم این استان روزانه 120 تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین برای 20 روز ابتدایی سال 1400، سه میلیون و 900 هزار قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته و در صورتی که مرغداران تنها 70 درصد تولید خود را به بازار عرضه کنند نیاز استان کرمانشاه برطرف خواهد شد.

حاتمی افزود: در اسفندماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته جوجه‌ریزی واحدهای تولیدی 70 هزار قطعه افزایش پیدا کرده و از امروز روزانه 25 تن مرغ منجمد در کنار مرغ گرم به بازار عرضه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: واحدهای تولید مرغ زنده باید مرغ را با قیمت 14 هزار و 400 تومان به کشتارگاه‌ها تحویل دهند و به بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه و کشتارگاه‌ها اعلام شده در صورت تخلف از قیمت مصوب توسط مرغداران آن‌ها را به جهاد کشاورزی معرفی کنند تا برخورد لازم انجام شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نظارت از تولید تا عرضه مرغ به واحدهای صنفی برعهده جهاد کشاورزی است، گفت: بازرسان جهاد کشاورزی بر زنجیره تولید و عرضه مرغ نظارت دارند، مرغ باید به قیمت 14 هزار و 400 تومان به کشتارگاه‌ها تحویل و با قیمت 19 هزار و 700 تومان به واحدهای فروش عرضه شده و با قیمت 20 هزار و 400 تومان به دست مردم برسد.

حاتمی با اشاره به دلایل نوسان قیمت مرغ و کمبود عرضه مرغ در بازار تصریح کرد: دلالی در مراحل عرضه مرغ، قطعه فروشی توسط واحدهای صنفی و ارسال مرغ به سایر شهرها به دلیل تفاوت قیمت، از دلایل افزایش قیمت مرغ است.

شناسه خبر 37996