شناسه خبر:38149
1399/12/26 13:35:56

فرماندار جدید سنندج گفت: تاکنون تعداد ۹۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۸۴ نفر در حوزه انتخابی شهر سنندج، 4 نفر برای شهر حسین‌آباد و ۶ نفر برای شهر شویشه ثبت‌نام کرده‌اند.

 یحیی نظری شامگاه امروز در سومین جلسه شورای اداری سنندج و آیین معارفه خود در سنندج، با اشاره به در پیش بودن انتخابات شورای شهر و انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی با اشاره به اینکه از ۱۹ اسفند امسال ثبت‌نام کاندیداهای شوراهای شهر و روستا آغاز شده است و اکنون نیز در مرحله ثبت‌نام قرار داریم اظهارکرد: کاندیداهای شوراهای شهر و روستا تا فردا 26 اسفند فرصت ثبت‌نام دارند.

وی یادآورشد: فرایند انتخابات مشخص است و مقدمات ثبت‌نام فراهم شده است، افراد اصلح و توانمند در مسایل شهری می‌توانند در این انتخابات ثبت‌نام کنند.

فرماندار جدید سنندج گفت: تاکنون تعداد ۹۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۸۴ نفر در حوزه انتخابی شهر سنندج، 4 نفر برای شهر حسین‌آباد و ۶ نفر برای شهر شویشه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام محدود به زمان اداری نیست بلکه کاندیداها می‌توانند به صورت غیرحضوری نیز ثبت‌نام کنند گفت: این افراد می‌توانند از طریق اپلیکشن وزارت کشور، دفاتر پیشخوان و سیستم خانگی ثبت‌نام کنند.

فرماندار سنندج با اشاره به همکاری دستگاه‌های اجرایی در انتخابات سال‌های گذشته، برگزاری انتخابات گسترده را نیازمند همکاری و هماهنگی همه ادارات دانست و افزود: انتخابات روز ۲۸ خرداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سنندج برگزار خواهد شد.

مقابله با آسیب‌های اجتماعی اولویت فرمانداری است

فرماندار سنندج تاکید کرد: پیشگیری و مقابله با پدیده‌ها و آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و خودکشی باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

نظری ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده حریم شهر و روستاها و حاشیه شهر و نیز حاشیه‌نشینی را از مشکلات شهر سنندج عنوان کرد.

وی با بیان اینکه معضل حاشیه‌نشینی سنندج در آینده نزدیک گریبانگیر ما خواهد شد افزود: ضرورت دارد در راستای حل مشکلات نایسر برنامه‌های لازم تدوین شود.

نظری اذعان کرد: ادارات آب و برق، فاضلاب و راه و شهرسازی به مشکلات این بخش توجه کنند و در راستای حل مشکلات حاشیه شهر تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه نایسر جزو سه شهر کشور مورد توجه نهاد وابسته به مقام معظم رهبری و نیازمند حمایت و ساماندهی است.

فرماندار سنندج پرداخت تسهیلات به حوزه اشتغال با هدف رفع مشکل بیکاری ضروری برشمرد و افزود: رفع مشکل بیکاری یکی از اولویت‌های ماست و در راستای تحقق اهداف عالی اشتغال تلاش خواهم کرد.

وی با اشاره به ابلاغ پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ به روستاها اظهار کرد: شهرستان سنندج در این زمینه کمترین پرداختی را داشته است.

نظری ادامه داد: شهرستان سنندج به عنوان مرکز استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است در این راستا باید گام های موثر و ارزشمندی در حوزه عمرانی و فرهنگی، سیاسی و امنیتی برداشته شود.

در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات ابراهیم زارعی، یحیی نظری به عنوان فرماندار جدید سنندج منصوب شد.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38149