شناسه خبر:38302
1400/1/3 11:48:51

نماینده مردم ‌شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع موانع حوزه سرمایه‌گذاری،کاهش واردات بی‌رویه و مبارزه با قاچاق زمینه‌ساز پشتیبانی و حمایت از تولید و مانع‌زدایی حوزه تولید است که نیازمند اهتمام ویژه است.

پرویز اوسطی : با اشاره به شعار امسال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت: تجربه نامگذاری سالیان اخیر توسط مقام ‌معظم ‌رهبری(مدظله‌العالی) مبتنی بر نگاه آسیب‌شناسانه ایشان نسبت به فرآیند توسعه و پیشرفت کشور است.

نماینده مردم ‌شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای دستیابی به جایگاه برتر در عرصه‌های جهانی به ویژه در عرصه اقتصادی، حمایت از تولید دانش‌بنیان به معنای واقعی و به عنوان یک مطالبه و خواست ملی با پشتیبانی کامل نظام و مردم امکان‌پذیر است.

وی افزود: رفع موانع پیش‌رو در همه حوزه‌های مرتبط با تولید، مسیر رشد، پیشرفت و توسعه آینده کشور را هموار خواهد کرد و با شتاب بیشتری پله‌های رشد و ترقی ایران اسلامی پیموده خواهد شد و اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت رهایی ساخته و در یک مسیر پایدار قرار خواهد داد.

اوسطی در ادامه تصریح کرد: در شرایط حساس کشور و جنگ اقتصادی مدعیان دروغین دموکراسی که در قالب تحریم‌های ظالمانه علیه ملت بزرگ ایران شکل گرفته است، تورم، بیکاری، گرانی و مشکلات معیشتی از دغدغه‌های اصلی جامعه محسوب می‌شود از این رو اصلاح ساختار اقتصادی کشور با محوریت حمایت واقعی و نیل به شکوفایی در تولید ملی از ضروریات است که مقام معظم رهبری به درستی در قالب شعار سال ۱۴۰۰ تحت عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» آن را تبیین و روشن کردند.

وی با اشاره به شعار سال گذشته که سال جهش تولید نام گرفت گفت: در سال ۹۹ حرکت‌های سازنده و اصلاحی، در حوزه قانون‌گذاری در مجلس شورای اسلامی با تشکیل ساختارها و تصویب قوانین حامی تولید و هم بخش اجرا و برنامه‌ریزی کشور در حمایت از تولید، منجر به شکل‌گیری زیربناها و الگوی جهش تولید در کشور شد و گفتمان حمایت از تولید را تقویت و نهادینه کرد که نشان از ریل‌گذاری صحیح بوده است.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا حصول نتیجه مطلوب، تحول و جهش معنی‌دار و شکوفایی واقعی به معنای برتری جهانی و نمود قابل درک آن در اقتصاد و معیشت مردم، نیازمند تداوم و پیمایش مسیر بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری هستیم و به فرموده ایشان امروز کشور برای کار، میدان وسیعی است.

وی اذعان داشت: در صورتی که مدیران کارآمد بر اساس تخصص، مهارت و ایجاد روحیه نشاط‌آور شروع به چرخش صنعت تولید در کشور کنند میدان کار و همت برای آنها بسیار وسیع است و نتیجه آن بر طرف کردن مشکلات مادی، رونق کشور و از بین رفتن وابستگی به سایر کشورها خواهد بود.

اوسطی در ادامه گفت: رفع موانع حوزه سرمایه‌گذاری،کاهش واردات بی‌رویه و مبارزه با قاچاق زمینه‌ساز پشتیبانی و حمایت از تولید و مانع‌زدایی حوزه تولید است که نیازمند اهتمام ویژه است.

به گفته نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، با صنعتی شدن کشور، جلوگیری از خام‌فروشی، خصوصی‌سازی به معنای واقعی مبتنی بر حفظ نیروی کار، بازسازی، نوسازی واحد تولیدی، به کارگیری تکنولوژی و نوآوری، حمایت از تولید و فن‌آوری، راهبرد صادرات با بکارگیری تمام توان دیپلماسی، شناسایی، ورود به بازارهای صادراتی و حمایت بانک‌ها از تولید داخلی می‌توان شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری تا پایان سال ۱۴۰۰ بود.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38302