شناسه خبر:38353
1400/1/5 10:44:41

استاندار کردستان گفت : قیمت مرغ باید منصفانه تعیین شود، به گونه‌ای که نه خسارتی به تولیدکننده و نه فشاری به مصرف کننده وارد شود.

قیمت مرغ نباید منجر به ضرر تولیدکننده شود/تعیین قیمت‌ها بدون تصمیم‌گیری درست موجب بهم خوردن بازار می‌شود

 بهمن مرادنیا پیش از ظهر امروز در جلسه تنظیم بازاز استان کردستان اظهارکرد: گرچه در اوایل عید مشکلی در تامین کالاهای اساسی در استان وجود نداشت، اما چند روزی مردم کامشان تلخ شد و با مشکلاتی مواجه شدند.

وی افزود: در برخی شهرستان‌ها قیمت مرغ تا ۳۵ هزار تومان افزایش یافت اما ما نمی‌خواهیم قیمت مرغ از ۲۵ هزار تومان بیشتر افزایش یابد.

استاندار کردستان همچنین با اشاره به کاهش ۲ هزار تومانی قیمت مرغ افزود: سود حاصل از قیمت مرغ به سود مردم نبوده، بلکه بجز دلالان و واسطه‌ها، کاهش قیمت مرغ به جیب مردم نرفته است و هیچ سودی عاید آنها نشده است.

وی تاکید کرد: قیمت مرغ باید به گونه‌ای باشد تا مردم به زحمت نیفتند و در صف نایستند و بازار سیاه ایجاد نشود.

استاندار کردستان خدمت به مردم را جزو وظایف خود دانست و گفت: اگر مردم در خرید گوشت مرغ اذیت شدند به بزرگی خودشان ما را ببخشند، حاضریم هزینه پرداخت کنیم تا مردم دچار مشکل نشوند.

مرادنیا با اشاره به اینکه وزارتخانه موظف است قیمت مرغ را کارشناسی تعیین کند افزود: ما تابع سیاست‌های کشور هستیم، در این راستا باید قیمت‌ها اصلاح و کنترل شود.

وی اضافه کرد: قیمت‌ها باید بدرستی کنترل و نظارت شود و برای تعیین قیمت‌ها بدرستی تصمیم‌گیری شود، سود و منفعت تولیدکننده و توان خرید مصرف کننده در تعیین قیمت‌ها باید لحاظ شود.

به گفته استاندار کردستان، تعیین قیمت‌ها بدون سیاست و تصمیم‌گیری درست منجر به ضرر تولیدکننده و بهم خوردن بازار خواهد شد.

وی همچنین خواستار رصد دقیق تولید جوجه‌ریزی در استان شد.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38353