شناسه خبر:38509
1400/1/11 12:21:08

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کردستان گفت: تاکنون بالغ بر ۱۸۰ خانه ورزش روستایی در سطح استان تجهیز شده و در این مکان‌ها امکانات ورزشی به مقتضای رشته ورزشی فعال در هر روستا تعبیه شده است.

هوشنگ امینی اظهار کرد: هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلیاز دو بخش ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی تشکیل شده که می‌توان گفت خود ورزش روستایی دارای یک اداره ورزش و جوانان کامل است چراکه ورزش روستا شامل تمام رشته‌های ورزشی می‌شود به همین دلیل این هیات از گسترده‌ترین هیات‌های ورزشی است. 

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کردستان افزود: در بخش ورزش روستایی هر ساله مسابقات جام فوتسال نوروزی در اکثر بخش‌های استان و در تمام شهرستان‌ها برگزار می‌شود همچنین 6 روستای استان دارای زمین چمن مصنوعی و یا زمین مساعد برگزاری مسابقات هستند.

به گفته وی، در زمینه فوتبال هم در تمام روستاهای استان در فصل تابستان مسابقات شهرستانی و بخشی برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به مسابقات جام خوشه‌چین در دو سال گذشته در بخش بانوان و آقایان اشاره کرد که آقایان در سطح کشور مقام سوم و بانوان استان برای اولین بار مقام اول کشور را کسب کردند. 

امینی تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که در روستاهای استان وجود دارند می‌توانیم اکثر مسابقات فوتبال، فوتسال، دوومیدانی و والیبال را برگزار کنیم ضمن اینکه در کردستان از بازیکنان بسیار خوبی برخورداریم.

وی ادامه داد: سال ۹۷ مسابقات کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان روستایی کشور را برگزار کردیم که در کشتی آزاد مقام دوم کشور و در قسمت کشتی فرنگی نیز مقام اول کشور را با حضور اکثر استان‌های کشور کسب نمودیم. 

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کردستان در پایان گفت: تاکنون بیشتر از ۱۸۰ خانه ورزش روستایی در سطح استان تجهیز کرده‌ایم که در این مکان‌ها میز پینگ پنگ، فوتبال دستی، دارت، میز شطرنج، تشک تاتامیک، کیسه بوکس و سایر امکانات ورزشی به مقتضای رشته‌های ورزشی فعال در هر روستا تعبیه شده است و مدیریت و نظارت خانه‌های ورزش روستایی نیز به عهده رئیس هیات شهرستان‌ها و اداره ورزش و جوانان شهرستان مربوطه است.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38509