شناسه خبر:38737
1400/1/17 01:01:08

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: بر اساس گزارش ماهیانه مرکز آمار ایران نرخ تورم استان کرمانشاه طی سه سال اخیر روند مستمر و رو به بهبود داشته است.

«هدایت حاتمی» اعلام کرد:رتبه تورم استان کرمانشاه در سال 1397 پس از مدت‌ها صدرنشینی در رتبه اول تورم کشور با 13 رتبه بهبود در جایگاه سیزدهم کشور قرار گرفت.

وی افزود: روند رو به بهبود نرخ تورم استان در سال 1398 ادامه یافت بطوریکه در این سال با 14 رتبه بهبود در جایگاه بیست و هفتم و جزو 5 استان با تورم پایین کشور قرار گرفت و این مهم در سخت ترین شرایط اقتصادی کشور حاصل شده است.

معاون استاندار کرمانشاه گفت: در سال 99 نیز استان کرمانشاه در اکثر ماه‌های سال رتبه بهتر از میانگین کشور داشته و تنها در ماه اسفند رتبه تورم نقطه به نقطه و تورم 12 ماهه منتهی به این ماه در استان به ترتیب در جایگاه ششم و اول کشور قرار گرفته است.

حاتمی افزود: یکی از دلایل اصلی تنزل رتبه تورم استان اینکه کرمانشاه در سال 98 در لیست استان‌های با کمترین نرخ تورم قرار داشته و چون سال 98 سال مبنا برای محاسبه تورم بود طبیعتا جهش تورمی سال 99 کشور نمود و بروز بیشتری بر استان‌های با تورم پایین تر داشته است.

وی یادآور شد: بطوریکه استان همدان و فارس نیز که همانند استان کرمانشاه رتبه مناسبی در نرخ تورم سال 98 داشته اند در اسفند ماه 99 با تنزل و تک رقمی شدن رتبه تورم مواجه شدند.

معاون استاندار کرمانشاه اظهار داشت: با این وجود تاکید شده که دستگاه‌های اجرایی مرتبط بویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت بعنوان نماینده سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان ضمن آسیب شناسی موضوع، با تشدید بازرسی و نظارت بر قیمت‌ها فاصله ایجاد شده در رتبه تورم اسفند ماه 99 را جبران و رتبه تورم استان را به مسیر رو به بهبود سه سال اخیر برگردانند.

شناسه خبر 38737