شناسه خبر:39049
1400/1/22 22:15:02

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه گفت: سیستم خدمات الکترونیک شهروندان شامل سیستم یکپارچه شهرسازی، آرشیو الکترونیک و شهروندسپاری به‌زودی افتتاح خواهد شد.

محمدرضا لطفی اظهار کرد: سامانه خدمات الکترونیک شهروندان، سامانه‌ای برای دسترسی راحت شهروندان کرمانشاهی به املاک است.

وی افزود: این سامانه در چند مؤلفه برنامه‌ریزی شده، مؤلفه نخست تحت عنوان سیستم یکپارچه شهرسازی است که در مناطق هشت‌گانه شهرداری راه‌اندازی شده که از ثبت درخواست تا استعلام، پیگیری، صدور پروانه، عدم تخلف ساخت‌وساز و غیره در آن صورت می‌گیرد.

لطفی ادامه داد: یکی دیگر از مؤلفه‌ها، آرشیو الکترونیک است که تمامی پرونده‌ها در حوزه شهرسازی، معماری و غیره به‌صورت اسکن‌شده در آن ثبت شده است.

مؤلفه سوم، سیستم شهروندسپاری است که رئیس سازمان فناوری شهرداری به آن اشاره کرد و درخصوص آن گفت: بعد از دو مؤلفه اولیه شامل سیستم یکپارچه و آرشیو الکترونیک، سیستم شهروندسپاری جهت دسترسی کامل شهروندان به تمامی اطلاعات ملکی به‌صورت الکترونیک است که از این طریق می‌توانند هرگونه اطلاعات ملکی، رصد پرونده‌های کمیسیون ماده صد، درخواست‌ها و غیره را کسب کنند.

وی با بیان آنکه این سیستم به پورتال شهرداری متصل است و مردم می‌توانند از این طریق وارد نقشه و اطلاعات ملکی خود شوند، تصریح کرد: هم‌اکنون آرشیو شهرسازی به اتمام رسیده و انشاالله به‌زودی با حضور اصحاب رسانه از سیستم خدمات الکترونیک رونمایی خواهد شد.

لطفی، هزینه اجرایی این پروژه تاکنون را مبلغ ٨٠ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: مبلغ 5٠ میلیارد ریال نیز در سال ١4٠٠ برای ادامه پروژه درنظر گرفته‌ایم.

رئیس سازمان فناوری شهرداری کرمانشاه در پایان گفت: راه‌اندازی این پروژه مزایای زیادی برای شهروندان دارد که می‌توان به امنیت و حفظ پرونده‌های شهرسازی، حذف فیزیکی پرونده‌ها، جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری، بالا بردن سرعت کار، کاهش تخلفات، تسریع در امور شهروندان و افزایش سطح آگاهی مردم اشاره کرد.

شناسه خبر 39049