شناسه خبر:39548
1400/2/1 09:43:44

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار خرم‌آباد گفت: اجرای طرح بازآفرینی شهری در بافت فرسوده «اسدآبادی» ضروری است تا از این طریق بخشی از مشکلات ساکنان منطقه برطرف شود.

جعفر طولابی روز سه‌شنبه در جلسه پیگیری وضعیت و سامان‌دهی محله اسدآبادی خرم‌آباد افزود: طرح بازآفرینی یک نیاز اساسی برای این منطقه است و تا اجرا نشود، نمی‌توان اقدامات اصولی در این مکان انجام داد.

وی اظهار کرد: اجرای طرح‌های ضربتی برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی، جمع‌آوری معتادان و شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در این منطقه لازم بود و تاکنون ارتقای امنیت اجتماعی، سامان‌دهی و روشنایی معابر و افتتاح مرکز سلامت آن انجام شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این اقدامات در برابر آسیب و مشکلاتی که در محله وجود دارد، کافی نیست و چندین کار اساسی باید به‌صورت ریشه‌ای برای کاهش مشکلات این محله انجام گیرد.

فرماندار خرم‌آباد بهسازی و سامان‌دهی اساسی معابر، کوچه‌ و خیابان‌های محله را نیاز دیگر این منطقه دانست و گفت: بخشی از این کار انجام شده، اما روند آن کُند است و باید اعتبارات لازم درنظر گرفته شود.

طولابی جمع‌آوری ضایعاتی‌ها از این محله را ضروری دانست و اظهار کرد: واحدهای غیر مجاز جمع‌آوری ضایعات که در اسدآبادی مستقر هستند، باید با حکم دادستانی تعطیل و واحدهای دارای مجوز نیز به خارج از شهر انتقال داده شوند.

وی گفت: زمین و فضاهای باز در منطقه اسدآبادی به محل تجمع معتادان متجاهر تبدیل شده است که شهرداری باید این اراضی را شناسایی و مالکان آن‌ها را مجبور به تعیین تکلیف کند تا این املاک محصور شود.

این مقام مسئول پیشنهاد کرد: از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و آستان قدس رضوی برای توانمندسازی خانواده‌های محروم این منطقه استفاده شود.

طولابی افزود: برای اجرای مصوبات، نیازمند نگاه ویژه مسئولان کشوری هستیم و امید می‌رود مشکلات منطقه اسدآبادی از طریق امام‌جمعه خرم‌آباد، استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه لرستان پیگیری و حل شود.

شناسه خبر 39548