شناسه خبر:39889
1400/2/8 10:06:18

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه مرکز تخصصی و تنفسی با ظرفیت 20 تخت روزانه به 40 تا 50 بیمار کرونایی خدمت ارائه می‌دهد، گفت: راه‌اندازی این مرکز موجب شد تاحدودی از حجم کار کادر درمان بیمارستان‌ها کاسته شود.

معروف بسطامی روز سه‌شنبه در نشست فوق‌العاده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان با انتقاد از میزان پوشش نصب اپلیکیشن ماسک در سطح شهر ایلام، بیان کرد: نصب و راه‌اندازی این نرم‌افزار در اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی سطح شهر ایلام بسیار پایین است.

وی افزود: تاکنون از 188 دستگاه اجرایی تنها 38 مورد اپلیکیشن را نصب کرده‌اند که در این خصوص فرماندار ایلام به‌عنوان رئیس ستاد کرونا مرکز استان و سایر دستگاه‌های اجرایی باید تدابیر لازم را برای پوشش کامل نصب اپلیکیشن ماسک به‌عنوان مهم‌ترین عامل در کاهش ابتلا به کرونا در ادارات، بیندیشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام اظهار کرد: زمانی که میزان پوشش ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یک منطقه کاهش یافته و تراکم جمعیت همچنان وجود دارد، نباید انتظار کاهش شیوع ابتلا به کرونا را داشته باشیم.

رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا ایلام در ادامه با انتقاد از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌های برون‌شهری و درون‌شهری، افزود: وظیفه نظارت و ارائه گزارش عملکردی روزانه در ارتباط با پایانه‌های درون‌شهری با مدیرکل امور شهری استانداری، شهرداری و شبکه بهداشت شهرستان و وظیفه نظارت بر پایانه برون‌شهری با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، پلیس راه با همکاری نیروی انتظامی است.

بسطامی خواستار نصب سامانه پخش فایل صوتی هشداردهنده گروه‌های صوتی اطلاع‌رسانی جهت مقابله و هشدار درخصوص شیوع ویروس کرونا در خیابان‌های پُرتردد سطح شهر ایلام شد و گفت: تغییر رنگ‌بندی شهر ایلام از وضعیت قرمز به نارنجی نباید موجب سهل‌انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی باشد.

معاون استاندار ایلام از اصحاب رسانه استان خواست: علاوه‌بر تولید محتوا درخصوص خطرات کرونا در ارتباط با فرهنگ‌سازی استفاده از پوشش ماسک بین مردم همچون گذشته اهتمام داشته باشند.

شناسه خبر 39889