شناسه خبر:40528
1400/2/22 09:15:24
تعیین زمان دوماهه چرای دام در مراتع همدان

فقط 50 درصد پوشش گیاهی محقق شده است

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه 598 هکتار از مراتع همدان دارای پروانه چرا است، گفت: با توجه به ظرفیت مراتع امسال و شرایطی که با توجه به کاهش بارندگی حاکم بوده، عشایر و روستاییان دو ماه بیشتر نمی‌توانند از مراتع استفاده کنند.

اردشیر خزایی با بیان اینکه استان همدان 822 هزار هکتار مراتع دارد که از این میزان برای 598 هزار هکتار مراتع دامی پروانه چرا صادر شده، اظهار کرد: 70 هزار واحد دامی مربوط به عشایر و مابقی روستایی است.

وی با بیان اینکه در سال جاری پوشش گیاهی 50 درصد سنوات گذشته بوده که این میزان نسبت به بلندمدت 60 درصد است، گفت: با توجه به ظرفیت مراتع امسال و شرایطی که با توجه به کاهش بارندگی حاکم بوده، عشایر و روستاییان دو ماه بیشتر نمی‌توانند از مراتع استفاده کنند.

مدیرکل منابع طبیعی ‌و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه مدیریت امور عشایر تدابیری را برای رساندن علوفه به عشایر درنظر گرفته است، افزود: امسال سال ویژه‌ای است و 50 درصد پوشش گیاهی محقق شده و متأسفانه به‌علت خشک‌سالی علوفه دام‌‌ها تأمین نشده است.

وی با بیان اینکه توصیه‌های آموزشی و ترویجی برای جلوگیری از خسارت به مراتع برای سنوات آینده را خواهیم داشت، گفت: بر این اساس مدیریت کوچ انجام شده و اکیپ‌هایی نیز اعزام کردیم.

شناسه خبر 40528