شناسه خبر:40529
1400/2/22 09:18:07

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با تأکید بر اینکه قرارداد اراضی بلوکهشده در شهرک‌‎های صنعتی استان فسخ می‌شود، گفت: اراضی صنعتی که در سال‌های گذشته به متقاضیان واگذار شده اما صاحبان به دنبال فعالیت صنعتی نبودند، پس گرفته خواهد شد.

محمدرضا بادامی با اشاره به اینکه در واگذاری اراضی صنعتی شهرک‌ها براساس قرارداد منعقدشده با خریداران مهلت خاصی برای راه‌اندازی واحد صنعتی داده می‌شود، اظهار کرد: اگر بو ببریم خریداران قصد سوء استفاده از خرید زمین در شهرک‌های صنعتی دارند، قرارداد را فسخ خواهیم کرد.

وی مهم‌ترین علت عدم آغاز فعالیت صنعتی توسط متقاضیان اراضی شهرک‌های صنعتی را افزایش هزینه‌های تولید و ساخت‌وساز دانست و افزود: شهرک‌های صنعتی جای رشد ندارند که افراد بخواهند با هدف کسب سود از این اراضی خریداری کنند، چراکه نفع و سودی ندارد؛ بلکه مهم‌ترین علت عدم آغاز یک فعالیت صنعتی این است که مبالغ سرمایه‌گذاری افزایش یافته و افراد توان سرمایه‌گذاری ندارند.

بادامی با تأکید بر اینکه رسالت شرکت شهرک‌های صنعتی حمایت از تولید است، تصریح کرد: با توجه به اینکه رسالت شرکت شهرک‌های صنعتی حمایت از تولید است، نمی‌توانیم چکشی عمل کنیم؛ اما اگر بو ببریم کسی قصد سوء استفاده دارد، قرارداد را فسخ خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان درباره پس‌گیری اراضی حبس‌شده در شهرک‌های صنعتی یادآور شد: از ابتدای فعالیت شهرک‌های صنعتی حدود 200 قطعه زمین بلوکه شده بوده که البته تا سال 96 همگی تعیین تکلیف شدند و اراضی بلوکه‌شده از سال 96 به بعد درحال بررسی هستند که اگر بدانیم افراد توان اجرا ندارند و یا با هدف سوء استفاده زمین را نگهداری کرده‌اند، فسخ قرارداد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی بهاران، صنایع غذایی بهار و بوعلی 2 جزء شهرک‌های تقاضامحور استان همدان هستند، خاطرنشان کرد: ظرفیت واگذاری زمین در شهرک صنعتی بهاران و بوعلی دو تکمیل شده است، اما در شهرک صنایع غذایی بهار ظرفیت واگذاری وجود دارد.

بادامی با بیان اینکه اراضی واگذارشده شهرک بهاران طی دو سال گذشته امسال به‌علت کوتاهی در ساخت ریزش خواهند کرد، گفت: سال 98، 200 قرارداد واگذاری و در سال گذشته 430 قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان منعقد شده است که تعداد زیادی شروع به ساخت‌وساز کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان از ایجاد چهار شهرک صنعتی جدید در استان همدان خبر داد و مطرح کرد: ایجاد چهار شهرک صنعتی در استان درحال پیگیری بوده که فعلاً درحال مطالعه امکان‌سنجی و مکان‌یابی است.

شناسه خبر 40529