شناسه خبر:41006
1400/3/2 10:24:11

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم ارزش‌های دفاع مقدس در بستر نگاه حزب و جناح کوچک شود، از رونمایی 100 عنوان کتاب در همدان به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.

سردار مهدی ظفری در نشست خبری به‌مناسبت بزرگداشت سوم خردادماه و سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: در طلیعه عملیات بزرگ و سرنوشت‌ساز «الی‌بیت‌المقدس» هستیم که پیرو آن سلسله‌عملیاتی شکل گرفت که اوج نتیجه بود.

وی با بیان آنکه این عملیات پیشینه فتح‌المبین و طریق‌القدس را دارد، گفت: در این عملیات شهدای همدان مانند شهید محمود شهبازی، انسان فرهیخته‌ و مدیر و فرمانده در جنگ حضور داشتند؛ نقش ایشان در عمق‌بخشی به دفاع مقدس را می‌توان هم‌تراز شهید چمران دانست.

   عملیات الی‌بیت‌المقدس مقدمه تغییر استراتژی انقلاب اسلامی در دنیا

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با تأکید بر اینکه عملیات الی‌بیت‌المقدس مقدمه تغییر استراتژی نظام و انقلاب اسلامی در دنیا بود، افزود: هیچ کشوری مخالف جنگ رژیم بعث صدام با ایران نبود و همه موافق بودند که با ما بجنگد، تا زمانی که ما تغییر استراتژی دادیم.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی عملیات رمضان تغییر استراتژی جمهوری اسلامی در میان تمام کشورهای جهان بود، گفت: تغییر استراتژی ما از دفاع به تهاجم باعث پیروزی در عملیات الی‌بیت‌المقدس بود.

ظفری با اشاره به تحمیل استراتژی دفاعی ایران به دشمن که تا آخر جنگ‌ این استراتژی باقی ماند، عنوان کرد: وقتی خرمشهر آزاد شد، امام (ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش‌ها است».

وی با بیان اینکه امام (ره) به دنبال آن بود که با این جملات نگاه ما فرماندهان را متوجه حرکت حکومت اسلامی کند، تضاد در ایجاد تمدن را موضوع امروز دنیا عنوان کرد و گفت: آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد تمدنی هستند که نوع تمدن و حاکمیت آن‌ها با نظام اسلامی متفاوت است و ما نیز مخالف آن هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه دفاع مقدس سرمایه عظیمی است که می‌تواند برای جوانان انقلاب بسترساز باشد، افزود: دستاوردهای زیادی از دفاع مقدس داریم که یکی تنبیه متجاوز و دیگری قدرت بازدارندگی ما است.

   اجازه ندهیم ارزش‌های دفاع مقدس در بستر نگاه حزب و جناح کوچک شوند

وی با تأکید بر اینکه خروجی بازدارندگی باعث می‌شود در صحنه سوریه حضور یابیم و فرموده شهید سلیمانی که وعده سه ماه بعد را برای پایان حکومت داعش دادند محقق شود، ابراز کرد: تأثیر دفاع مقدس باعث می‌شود بزرگانی چون شهید سلیمانی در دام وابستگی نیفتند.

ظفری با بیان اینکه اندیشه شهید سلیمانی جهانی بود و فرهنگ دفاع مقدس بود که شهید سلیمانی را بزرگ کرد، گفت: فرهنگ دفاع مقدس انسان‌ساز است که باید آن را تبیین و بسترسازی کنیم و اجازه ندهیم ارزش‌های آن در بستر سلایق، حزب، گروه، جناح چپ و راست کوچک شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مراتب گفتمان‌سازی اجماع‌سازی است، افزود: دفاع مقدس باید در حوزه گفتمان‌سازی قرار گیرد و اجماع‌سازی انجام گیرد و جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با تأکید بر اینکه باید به دل آموزش‌وپرورش برویم و اقدامات فرهنگی انجام دهیم که از ابتدا کار اندیشه صورت گیرد، بیان کرد: همه باید بسیج شوند تا این موضوع اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ حوزه تغییر در نگرش و بینش است و گاهی ممکن است کاری انجام شود اما اثرگذاری مهم است که باید مورد توجه باشد، گفت: امسال ابلاغی توسط ستاد کل نیروهای مسلح به بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع‌ مقدس کشور شد که طبق آن مجموعه مناسبت‌های سال در قالب برنامه‌هایی اجرایی شود.

ظفری با بیان آنکه این مهم در استان به شکل بومی ابلاغ شده تا کار انجام شود، تصریح کرد: باید همه بسیج شویم و در مسیر گفتمان‌سازی قرار گیریم، اگر در مسیر گفتمان‌سازی اجماع‌سازی صورت گیرد، مشکلات موجود نخواهد بود.

وی با تأکید به لزوم نهادینه‌ شدن فرهنگ مطالبه‌گری به‌خصوص از سوی رسانه‌ها، افزود: رسانه‌ها متولی امر مطالبه‌گری باشند، یکی از رسالت‌ها ایجاد تعهد در ذهن مسئول است، چراکه اراده مسئول متعلق به خود نیست و اراده جامعه و شهدا است که باید کمک کنیم در این راستا کار انجام شود.

شناسه خبر 41006