شناسه خبر:41636
1400/3/17 10:32:05

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان گفت: نامناسب بودن وضعیت ساختمان‌ها و محیط فیزیکی گمرک باشماق در کنار نبود مدیریت واحد، بسترساز بروز انواع تخلفات و جرائم در گمرک شده است.

بهادر اسدی در جریان بازدید از گمرک مرزی باشماق با اشاره به وضعیت نامناسب زیرساخت‌ها در گمرک، بر اهمیت تغییر روش‌های مدیریتی و تشدید نظارت‌ها بر عملکرد نیروها تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه حجم بالایی از مبادلات مرزی کشور از گمرک مرزی باشماق صورت می‌گیرد، اظهار کرد: نامناسب بودن وضعیت ساختمان‌ها و محیط فیزیکی گمرک در کنار نبود مدیریت واحد، بستر ساز بروز انواع تخلفات و جرائم در گمرک شده است و این موضوع در قالب قاچاق انواع کالاها ضربه‌ای به اقتصاد کشور و استان وارد می‌کند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان افزود: مدیران استان به ویژه مدیر کل گمرک استان باید به این موضوع واقف باشند که اکتفا به وضعیت موجود برازنده نظام جمهوری اسلامی و مردم شریف استان نیست و زمینه ساز فساد و جرم خواهد بود.

اسدی در پایان گفت: تخصیص بودجه لازم برای اجرای طرح ساماندهی و توسعه گمرک مرزی باشماق یکی از مسئولیت‌های مهم مدیران استانی است که باید درصدد تحقق آن باشند.

 

شناسه خبر 41636