شناسه خبر:41656
1400/3/18 09:21:48

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از افزایش 80 درصدی فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در همدان خبر داد.

رضا عزیزی با تأکید بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای کاهش تصادفات، اظهار کرد: در همین راستا راننده‌هایی که چراغ ماشین ندارند، نزدیک به 80 هزار تومان جریمه می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه تعطیلات اخیر تنها تعطیلاتی بود که با رعایت مردم کمتر در جاده‌ها شاهد ترافیک و تصادفات بودیم، گفت: این‌روزها تصادفات وسایل نقلیه بومی به‌ویژه موتورسیکلت‌ها به یک مشکل تبدیل شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با تأکید بر اینکه تقریباً نزدیک به 80 درصد فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت در استان افزایش داشته است، افزود: با طرح کاهش توقیف موتورسیکلت‌ها، تصادفات در این حوزه افزایش داشته و نقص سیستم این وسایل نقلیه از مشکلات موجود است.

وی با بیان اینکه اخیراً چند مورد تصادف موتورسیکلت به‌دلیل نداشتن چراغ رخ داده است، گفت: متأسفانه واژگونی تصادفات خودروهای بومی نیز افزایش داشته که یکی از دلایل آن عدم رعایت سرعت مجاز است.

عزیزی با بیان اینکه مشکل دوم این است که افرادی بدون گواهینامه خودرویی خریداری و اقدام به رانندگی در جاده‌ها می‌کنند، افزود: این افراد به‌دلیل سرعت بالا در رانندگی نمی‌توانند خودرو را کنترل کنند و باعث تصادف می‌شوند.

   افزایش تصادفات فاقد گواهینامه در همدان

وی با بیان اینکه نباید خانواده‌ها به چنین افرادی اعتماد کنند و سوار خودروی آن‌ها شوند چراکه خطرات جانی به دنبال دارد، گفت: تعداد تصادفات فاقد گواهینامه بالا است و باید این موضوع مورد توجه باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با اشاره به اینکه افرادی که به‌اصطلاح پا به سن گذاشته‌اند و رو به پیری هستند اقدام به دریافت گواهینامه می‌کنند، افزود: بهترین زمان گرفتن گواهینامه تا 30 سالگی است، در غیر این صورت و در سنین بالا چون یادگیری کمتر می‌شود، نمی‌توان رانندگی مطمئنی داشت.

وی با بیان اینکه هر کاری تخصص می‌خواهد و اغلب افراد در سنین بالا استعدادی برای رانندگی ندارند، گفت: کسی که استعداد ندارد، نباید حتماً راننده شود، همه هم نمی‌توانند راننده ماهری شوند.

عزیزی با بیان آنکه این‌روزها به‌دلیل اینکه جاده‌ها خلوت است سرعت رانندگی بالا رفته و متأسفانه گاهی با تصادفاتی مواجه هستیم، افزود: برخی رانندگان در جاده‌های اصلی با وجود دوربین ثبت تخلف سرعت را رعایت می‌کنند، اما وقتی وارد جاده‌های فرعی و روستایی می‌شوند، دیگر توجهی به این موضوع ندارند که باعث بروز تصادفات می‌شوند.

شناسه خبر 41656