شناسه خبر:41772
1400/3/20 09:19:45

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: 60 درصد سوانح فوتی و جرحی استان در شهرک‌های و مناطق حاشیه شهر همدان رخ می‌دهد.

سرهنگ فرخ جمالی روز چهارشنبه بیان کرد: در بین شهرک‌های شهر همدان بیشترین میزان سوانح رانندگی در شهرک فرهنگیان و شهرک اندیشه رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: با وجود توسعه شهرک‌ها و افزایش ساخت‌وسازها، اما مطالعه ترافیکی برای پیشگیری از بروز سوانح رانندگی در آن‌ها صورت نگرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان بیان کرد: باید علاوه‌بر آسفالت کردن کوچه و خیابان‌ها و تسهیل آمدوشد مردم، برای امنیت ترافیکی نیز طرح و برنامه ارائه کرد تا شاهد بروز سوانح فوتی و جرحی در شهرک‌های حاشیه شهر نباشیم.

سرهنگ جمالی مثال زد: به‌تازگی یک معلم بازنشسته درحال پیاده‌روی در شهرک فرهنگیان بود که یک دستگاه سواری پژو 405 با وی برخورد کرد و متواری شد؛ همچنین کودک خردسالی در شهرک فرهنگیان به‌علت برخورد وسیله نقلیه جان باخت.

وی بیان کرد: توسعه فازهای شهرک فرهنگیان، ساخت‌وسازهای فراوان به‌ویژه در منطقه شهرک نیروی انتظامی که چسبیده به فرهنگیان است، سبب افزایش تردد و رشد سوانح شده و نیازمند تسریع در مطالعه ترافیکی این شهرک هستیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان شهرک اندیشه را از دیگر مناطق حادثه‌خیز شهر همدان دانست و گفت: وجود مسکن مهر، شیب شدید جاده و نبود سرعت‌کاه، تابلو و علائم رانندگی، سبب شلوغی تردد و بروز دست کم روزانه یک سانحه جرحی در این منطقه شده است.

سرهنگ جمالی ادامه داد: باید تیمی متشکل از راهنمایی و رانندگی، فرمانداری، استانداری و شهرداری اقدام به مطالعه ترافیکی وضعیت مناطق حاشیه‌ای کرده و درصورت نیاز برای ایمن‌سازی مسیرها از تابلوهای راهنمایی و رانندگی، سرعت‌کاه و چراغ چشمک‌زن استفاده کنند.

دوماهه نخست امسال هفت نفر در سوانح درون‌شهری شهرستان همدان جان باختند.

شناسه خبر 41772