شناسه خبر:42066
1400/3/27 09:45:48

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام از اختصاص 50 میلیارد ریال برای کمک به آسیب دیدگان خشک‌سالی در ایلام خبر داد.

آیت قیصربیگی در نشست با مدیران عامل بانک‌های استان ضمن تقدیر از تلاش و همکاری آنان در موضوعات مرتبط با مدیریت بحران، اظهار کرد: امسال با یکی از خشک‌سالی‌های کم‌سابقه مواجه هستیم و در این بین تلاش‌هایی برای کمک به آسیب‌دیدگان صورت گرفته است.

وی در ادامه از اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبارات بند ز تبصره 2 قانون بودجه به استان خبر داد و گفت: بر اساس این دستورالعمل بانک‌های دولتی مکلفند نسبت به بخشودگی جریمه تسهیلات پرداختی از ابتدای سال 1394 به کشاورزان (دامداران، مرغداران، عشایر، کارگاه‌ها و واحدهای صنایع تبدیلی - تکمیلی بخش کشاورزی) خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه و آسیب دیده از خشک‌سالی و امهال آن اقدام کنند.

وی افزود: در این زمینه به‌زودی کارگروه مربوطه تشکیل و ذی‌نفعان توسط دستگاه‌های متولی شناسایی می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان در خصوص تسهیلات بند خ ماده 33 ناشی از حوادث غیرمترقبه گفت: بانک‌ها تلاش کنند تسهیلات اختصاص‌یافته را به موقع جذب نماید و موانع پیش رو در اعطای این تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه و خشک‌سالی را از سر راه بردارند.

گفتنی است که در این نشست علاوه بر تسهیلات موضوع بند ز تبصره 2، آخرین وضعیت تسهیلات بند خ ماده 33 به خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیرمترقبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

شناسه خبر 42066