شناسه خبر:42285
1400/4/1 09:18:45

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: تاکنون 26 هزار تُن گندم از سطح 15 هزار هکتار مزارع زیر کشت این حصول استراتژیک در مناطق گرمسیری این شهرستان برداشت شده است.

سعید حیدرپور روز دوشنبه دراین‌باره اظهار کرد: در مجموع سال زراعی جاری، 24 هزار و 500 هکتار از مزارع شهرستان گیلانغرب به کشت گندم اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: همچنین عملیات برداشت گندم از مزارع مناطق سردسیر نیز از امروز آغاز و پیش بینی می‌شود هفت هزار تُن گندم نیز از این مزارع برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: پیش بینی می‌شود در مجموع برداشت گندم در این شهرستان به 33 هزار تُن برسد که 27 درصد کمتر از سال قبل است.

حیدرپور دلیل افت تولید محصول گندم امسال را به دلیل عدم بارش و پراکنش مناسب بارندگی و همچنین وقوع چند مورد آتش سوزی در 59 هکتار از مزارع گندم این شهرستان اعلام کرد.

او یادآور شد: هفت مرکز خرید دولتی و بخش خصوصی نیز کار خرید گندم را برعهده دارند و تاکنون 24 هزار تُن گندم مازاد برمصرف کشاورزان براساس نرخ تضمینی تعیین شده، خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب اضافه کرد: 107 هکتار از اراضی شهرستان نیز زیر کشت کلزا رفته که کار برداشت این محصول نیز پایان یافته و 140 تُن کلزا برداشت شده است.

شهرستان گیلانغرب دارای 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است که سالانه 90هزارتن انوع محصولات کشاورزی ودامی دراین شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

شناسه خبر 42285