شناسه خبر:42297
1400/4/1 09:47:31

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با ابراز تأسف از درگیری‌های اخیر میان اهل سنت و اهل حق در شهرستان سرپل‌ ذهاب و دالاهو، گفت: پلیس تاکنون بیش از 20 نفر از افرادی که بیشترین نقش را در این قائله داشته‌اند، دستگیر کرده است.

صبح روز گذشته معاون سیاسی استاندار، رئیس کل دادگستری استان، فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان، فرمانده نیروی انتظامی استان، امام‌جمعه اهل سنت پاوه، امام‌جمعه و جمعی از اعضای شورای تأمین سرپل‌ ذهاب با حضور در منزل تعدادی از جان‌باختگان حوادث پیش‌آمده در اختلافات منطقه دالاهو ضمن تفقد و دلجویی از خانواده آن‌ها و عرض تسلیت، بر لزوم بررسی جدی و برخورد قاطعانه و سریع دستگاه قضائی با عوامل هنجارشکن تأکید کردند.

سردار علی‌اکبر جاویدان در دیدار با خانواده‌های جان‌باختگان درگیری‌های اخیر میان اهل سنت و اهل حق در شهرستان سرپل‌ ذهاب و دالاهو، از وقوع درگیری پیش‌آمده ابراز تأسف کرد و جان باختن چند تن از شهروندان را موجب ناراحتی همه مردم دانست.

وی ضمن تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان درگیری‌های اخیر، اظهار کرد: متأسفانه در هفته‌های گذشته شاهد اتفاقاتی بودیم که با مقداری صبر و خویشتن‌داری می‌شد از وقوع آن جلوگیری کرد، اما به‌هرحال با ورود به‌موقع بزرگان و ریش‌سفیدان منطقه و دخالت نیروهای نظامی و انتظامی خوشبختانه خیلی زود قائله ختم شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: گاهی اوقات اختلافی کوچک ممکن است به درگیری گسترده‌ای منجر شود که دود آن به چشم همه برود و امنیت یک منطقه و حتی استانی را با چالش مواجه کند که در چنین مواقعی بزرگان، معتمدان و ریش‌سفیدان می‌توانند با توجه به نفوذی که میان مردم دارند، برای آرام شدن وضعیت به موضوع ورود پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته در قضیه پیش‌آمده اخیر هم بزرگان، ریش‌سفیدان و مسئولان منطقه به‌موقع به ماجرا ورود پیدا کرده و با صدور بیانیه‌ها و حضور در میان طرفین درگیر اجازه تنش بیشتر و بروز درگیری‌های گسترده‌تر را ندادند که جای قدردانی دارد.

جاویدان همچنین با تأکید بر اینکه امنیت خط قرمز پلیس است، افزود: نیروی انتظامی به‌عنوان حافظ امنیت جامعه وظیفه دارد با هرگونه بی‌نظمی و حادثه‌ای که منجر به اخلال در امنیت شود و یا افرادی که بخواهند به اختلافات دامن بزنند، برخورد کند و خاطیان را دستگیر و آن‌ها را به دستگاه قضائی بسپارد تا برخوردهای لازم صورت گیرد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت: ایجاد ناامنی در جامعه بیش از همه آحاد مردم را متضرر می‌کند و پلیس بنا بر وظیفه ذاتی خود موظف است قاطعانه با آن برخورد و امنیت شهروندان را تأمین کند.

جاویدان یادآوری کرد: در همین جریان درگیری‌های رخ‌داده در مناطق دالاهو و سرپل‌ ذهاب پلیس از همان ساعات ابتدایی آغاز درگیری به موضوع ورود و تاکنون نیز بیش از 20 نفر از افرادی که بیشترین نقش را در این قائله داشتند، دستگیر کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه پلیس تا پایان موضوع و دستگیری همه عوامل دخیل در درگیری ماجرا را پیگیری می‌کند، ابراز امیدواری کرد: دیگر شاهد چنین حوادث تلخی که تنها باعث خشنودی دشمنان انقلاب و نظام می‌شود، نباشیم و همانند گذشته اخوت، برادری، صلح و همدلی میان همه اقوام و مذاهب استان کرمانشاه موج بزند.

گفتنی است، بر اثر درگیری رخ‌داده میان دو طایفه قلخانی و اهل سنت مربوط به شهرستان‌های دالاهو و سرپل‌ ذهاب که روز 11 خردادماه به وقوع پیوست، چهار تن کشته و بیش از 10 نفر هم زخمی شدند.

شناسه خبر 42297