شناسه خبر:42330
1400/4/1 10:51:39

سپهرغرب، گروه کاردانش: سرپرست شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان گفت: با تقویت اکوسیستم مهارت آموزی می‌توان مسیر هموار تری را برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان طی کرد.

محمدصادق خیاطیان اظهار کرد: با توجه به این که نیمی از بیکاران جامعه را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند؛ بنابراین باید برای حل این معضل در دانشگاه‌ها به دانشجویان در حوزه تخصصی شان مهارت‌هایی را آموزش داد که به همین دلیل مراکز کارآفرینی در دانشگاه‌ها در حال توسعه و گسترش هستند.

او افزود: منشا تولید ایده و فکر دانشگاه هاهستند و هرچه در حوزه دانشگاه‌ها برای مهارت افزایی دانشجویان بیشتر تمرکز داشته باشیم به همین میزان افراد صاحب ایده بیشتری مواجه خواهیم بود و درنهایت با مهارت‌آموزی در حوزه تبدیل ایده به محصول وبازارسازی نه تنها اکوسیستم مهارت آموزی با رشد قابل توجهی مواجه خواهد بود بلکه در زمینه اشتغال و اقتصاد دانش بنیان مسیر هموار تری را خواهیم داشت.

خیاطیان با اشاره به اهمیت ارتباط بین دانشگاه و صنعت گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت موضوع بسیار مهی است که در همه جای دنیا مطرح به آن توجه ویژه‌ای می‌شود. در واقع شرکت‌های دانش بنیان و فناور حلقه واسطی بین دانشگاه و صنعت هستند که به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و اساتید فعال در حوزه تخصصی شان کمک می‌کند تا فرایند تبدیل ایده به محصول کند و درنهایت بازارسازی را راحت‌تر طی کنند.

سرپرست شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان بیان کرد: نکته حائز اهمیت این است که صنعت و دانشگاه هر کدام به زبان خاص خود در حال دنبال کردن مرز‌های دانش هستند و مبتنی بر نیاز‌های علمی کشور و حوزه بین‌المللی فعالیت می‌کنند. هدف اصلی ما پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف است که بهترین مسیر برای رسیدن به این هدف ایجاد یک رابطه نزدیک بین دانشگاه و صنعت خواهد بود که در کنار تمام سختی هایش، شدنی خواهد بود؛ که دانشگاه را به صنعت نزدیک کنیم پیچیده است، اما شدنی است ما باید ادبیات دانشگاه و صنعت را به هم نزدیک کنیم و سعی کنیم نیاز‌های دانشگاه را به صنعت عرضه کنیم.

خیاطیان در نهایت گفت: برای اینکه صنایع در مسیر فناوری قرار بگیرند و از این طریق با افزایش بهره‌وری و توسعه فناری در شرکت‌های صنعتی رخ دهد باید شتاب‌دهنده‌ها و مراکزنوآوری شکل گرفته و همچنین حضور فعال و پررنگ‌تری را در دانشگاه‌ها داشته باشند.

شناسه خبر 42330