شناسه خبر:43332
1400/4/22 09:50:08

سپهرغرب، گروه خبر: معاون صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

حسین ویسی روز گذشته در جمع اصحاب رسانه از برگزاری جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران در شهر اصفهان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره شامل بخش‌های نشان دست خلاق، نشان همای زرین، مسابقه ملی طراحی خلاقانه صنایع دستی، مسابقه ملی بسته‌بندی صنایع دستی، مسابقه ملی طراحی فرش دستباف و مسابقه ملی طراحی پوشاک با صنایع دستی است.

وی ضمن دعوت از هنرمندان و صنعتگران استان برای شرکت در این جشنواره، گفت: هنرمندان و علاقه‌مندان به شرکت در این بخش از جشنواره آثار خود را از طریق نشانی اینترنتی www.Hifestival.ir به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند و یا به اداره کل میراث استان تحویل دهند.

معاون صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ابراز کرد: بازارچه‌هایی در حوزه صنایع دستی در شهرستان‌های صحنه، روانسر، اسلام‌آباد غرب و کرمانشاه با پیشرفت فیزیکی 70 تا 80 درصدی در دست اجرا است که تا پایان سال‌ جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

وی گفت: ایجاد دو سه بازارچه دیگر در شهرهای مرزی و مناطقی که بازارچه مرزی دارند و می‌توانند به صادرات و فروش صنایع دستی استان کمک کنند را در برنامه داریم.

شناسه خبر 43332