شناسه خبر:43406
1400/4/24 16:01:13

سپهرغرب، گروه خبر: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: دانش‌آموزان استان در دوره‌های ششم تا یازدهم المپیاد فناوری نانو تکنولوژی 28 نشان کسب کرده‌اند.

مهدی نامدار اظهار کرد: المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو فعالیتی است که ابتکار برگزاری آن با این عنوان متعلق به کشور ما است و تاکنون 11 دوره آن برگزار شده که دانش‌آموزان استان از دوره ششم تاکنون 28 نشان کسب کرده اند.

وی افزود: در دوره ششم این المپیاد علمی یک نفر از دانش‌آموزان استان، دوره هفتم دو نفر، دوره هشتم سه نفر، دوره نهم دو نفر، دوره دهم هفت نفر و دوره یازدهم تعداد 13 نفر موفق به کسب نشان شدند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: دانش‌آموزان استان در این دوره‌ها 22 نشان برنز، چهار نشان نقره و دو نشان طلا کسب کردند، ضمن اینکه المپیاد فناوری نانو ویژه دانش‌آموزان پایه‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم است.

نامدار با بیان اینکه دوازدهمین دوره المپیاد فناوری نیز در سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: تعدادی از دانش‌آموزان کردستانی نیز تاکنون برای این دوره ثبت‌نام کرده‌اند که آمار دقیق در دسترس استان نیست.

وی اظهار کرد: دوره دوازدهم این المپیاد در سه دوره شامل دو مرحله کتبی و یک مرحله عملی و دانش‌آموزان تا 25 تیر فرصت دارند به سایت nanoclub.ir وارد شده و روی گزینه ثبت نام المپیاد کلیک کنند.

مرحله نهایی یازدهمین دوره المپیاد نانو تکنولوژی قطب غرب کشور به میزبانی سنندج از 14 تا 16 اسفند سال گذشته برگزار شد.

شناسه خبر 43406