شناسه خبر:43858
1400/5/6 09:41:09

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: در زمان حاضر 105 روستا در استان با مشکل کم‌آبی مواجه هستند و از طریق آب‌رسانی سیار آب شرب مورد نیاز آن‌ها تأمین می‌شود.

علیرضا تخت‌شاهی اظهار کرد: هفت تانکر کار آب‌رسانی سیار به روستاهای دارای مشکل کم‌آبی را در شهرستان‌های استان برعهده دارند.

وی با بیان اینکه برای آب‌رسانی به این روستاها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم، اضافه کرد: بیشترین روستاهای دارای مشکل کم‌آبی مربوط به بیجار با 44 و دیواندره با 35 روستا است.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان با اشاره به اینکه روستاهایی که به آن‌ها آب‌رسانی سیار می‌شود دو دسته هستند، افزود: برخی روستاها از قبل دارای مشکل کم‌آبی بوده و تعدادی نیز در فصل تابستان و به دلیل خشک شدن منابع آبی داخل روستا دچار کمبود آب شده‌اند که آب‌رسانی سیار به آن‌ها تا آغاز فصل بارندگی ادامه دارد.

تخت‌شاهی ادامه داد: در خصوص روستاهایی که از قبل دارای مشکل کم‌آبی بوده پروژه‌هایی در دست اقدام است تا از طریق احداث مجتمع‌های روستایی بنا به اولویت‌ها و بر اساس اعتبارات، آب‌رسانی پایدار به آن‌ها انجام شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 470 هزار نفر در روستاها معادل 85 درصد روستانشینان از خدمات تأمین آب شرب سالم برخوردار هستند که از طریق 82 مجتمع روستایی آب‌رسانی به آن‌ها انجام می‌شود.

شناسه خبر 43858