شناسه خبر:44322
1400/5/18 10:39:46
سرپرست صندوق کارآفرینی امید در کردستان خبر داد؛

اشتغال‌زایی پایدار برای 60 کولبر کردستانی

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست صندوق کارآفرینی امید در کردستان گفت: با تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار برای 60 کولبر کردستانی اشتغال‌ زایی پایدار ایجاد شده و آمادگی داریم در این راستا حمایت‌ها را توسعه دهیم.

شهریار رحیمی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با تقدیر از خدمات اصحاب رسانه استان اظهار کرد: توسعه کسب و کارهای خرد در استان هدف غایی این صندوق دولتی است.

وی افزود: به‌عنوان یکی از متولیان تسهیلات اشتغال روستایی آمادگی خود را برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم، مرزی و روستایی استان اعلام می‌کنیم و در این راستا تسهیلات مرتبط را اعطا می‌کنیم.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید در کردستان خاطرنشان کرد: علاوه بر این تاکنون 231 زندانی را با اعتباری بالغ 43 میلیارد ریال تحت پوشش قرار داده‌ایم.

رحیمی افزود: حمایت از 45 جوان نخبه با 25 میلیارد ریال، 13 هنرمند با اعتبار 23 میلیارد ریالی، 18 طرح فنی و حرفی با 18 با 10 میلیارد ریال از دیگر موارد پرداختی است.

وی همچنین از پرداخت 20 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار برای 60 کولبر کردستانی خبر داد و گفت: برای رفع دغدغه این قشر آکادمی داریم که در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی زمینه اشتغال پایدار این عزیزان را فراهم کنیم.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید در استان کردستان خاطرنشان کرد: در بحث حمایت از دست‌فروشان پیاده‌راه فردوسی نیز 38 فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال پرداخت شده است.

رحیمی افزود: روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول ازجمله رویکردهای این صندوق برای مهاجرت معکوس به روستاهاست و در این راستا به‌عنوان پایلوت روستای «چور» در مریوان در نظر گرفته شده و آمادگی داریم در دیگر نقاط استان این مهم را عملیاتی کنیم.

وی اظهار کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاهای کردستان مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر اساس این مهم تسهیلات ویژه به روستاییان پرداخت می‌شود.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید در استان کردستان اعلام کرد: در مجموع در بحث اشتغال در سال 1400 تاکنون 182 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 367 فقره پرداخت شده است.

رحیمی با اشاره به پرداخت 23 میلیارد ریال تسهیلات ضروری اظهار کرد: ظرفیت‌های ویژه‌ای در استان وجود دارد که متأسفانه مغفول مانده است و انتظار داریم رسانه‌ها در بحث معرفی ظرفیت‌ها با ما همکاری کنند.

شناسه خبر 44322