شناسه خبر:44941
1400/6/4 10:15:29

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مرکز بهداشت سقز گفت: مرکز تجمیعی واکسیناسیون مادران باردار و همچنین یک مرکز تجمیعی دیگر راه‌اندازی شد تا تعداد این مراکز در شهرستان به سه مورد افزایش یابد.

پروین خسروپور اظهار کرد: مادرانی که شرایط واکسیناسیون دارند، به مامای مرکز خدمات سلامت مربوطه مراجعه کنند تا برای دریافت واکسن به مرکز تجمیعی واقع در دانشگاه آزاد اسلامی سقز، معرفی شوند.

وی با بیان اینکه مادران باردار می‌توانند برای واکسیناسیون به مرکز تجمیعی سالن دانشگاه آزاد اسلامی سقز مراجعه کنند، افزود: در حال حاضر این مرکز مخصوص مادران باردار و همچنین اساتید و کارکنان دانشگاه است و اگر واکسیناسیون دانشجویان اعلام شود در این مرکز تجمیعی، تزریق خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت سقز با اشاره به اینکه تا روز سه‌شنبه حدود 47 هزار دُز اول واکسن و حدود 13 هزار دُز دوم واکسن تزریق شده است، اضافه کرد: روزانه حدود دو هزار نفر افراد با سنین بالای 40 سال در شهرستان سقز علیه کرونا، واکسیناسیون می‌شوند.

خسروپور به راه‌اندازی مرکز تجمیعی شهید فهمیده در خیابان 32 متری سقز اشاره کرد و گفت: این مرکز تجمیعی هم‌اکنون شروع به کارکرده است و امروز اولین روز کاری بود و تا ظهر حدود 300 دُز واکسن تزریق شده است.

وی یادآور شد: مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان هر روز در دو شیفت صبح و عصر فعال است و مراجعه‌کنندگان می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا در دو نوبت کاری مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر مرکز جامع سالن شهید کاظمی، شهید فهمیده و دانشگاه آزاد اسلامی، مراکز خدمات جامع سلامت شهری معراج، خاتم‌النبیا، گولان و شهید افشاری فعال هستند.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پرجمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

شناسه خبر 44941