شناسه خبر:45236
1400/6/10 09:50:18

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه درخصوص شگرد جدید کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک جعلی مسدودی سیم‌کارت به بهانه استفاده از سایت‌های غیر مجاز به شهروندان هشدار داد.

علی عباسی‌کسانی روز گذشته در جمع اصحاب رسانه درباره روش کلاهبرداری جدید با نام و نرم‌افزار همیاب 24 هشدار داد و افزود: با توجه به شرایط کرونایی، کلاهبرداران به دنبال فرصت هستند تا از طریق راه‌اندازی سایت‌های جعلی حساب شهروندان را خالی کنند.

وی درخصوص شگرد کلاهبرداری نرم‌افزار همیاب 24 گفت: برابر بررسی‌های به‌عمل‌آمده اخیراً پیامکی مبنی بر اینکه «مشترک گرامی سیم‌کارت شما به سبب تخلف به‌زودی مسدود خواهد شد، برای جلوگیری از طریق نرم‌افزار همیاب 24 پیگیری کنید» به برخی افراد ارسال شده که یک لینک جهت دانلود اپلیکیشن مذکور در ذیل این پیامک درج شده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: کاربر هنگام مراجعه به لینک یادشده و دانلود اپلیکیشن جعلی همیاب 24 پس از وارد کردن اطلاعات نام و نام ‌خانوادگی، کد ملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی جهت پرداخت کارمزد خدمات هدایت می‌شود که با توجه به دسترسی به پیامک‌ها توسط برنامه امکان سرقت رمز دوم و برداشت از حساب به‌وجود می‌آید.

وی گفت: هم‌استانی‌های عزیز به‌هیچ‌وجه فریب این‌گونه پیامک‌ها را نخورند و آگاه باشند تنها محل ثبت اطلاعات و اعلام سرقت و ردیابی کالای دیجیتال سایت همیاب 24 به نشانی https:‎//hamyab24.ir است، بنابراین هر پیامک و تبلیغاتی جهت ثبت اطلاعات به نشانگاهی غیر از این سایت اشاره می‌کند، جعلی است.

عباسی‌کسانی ادامه داد: شهروندان قبل از وارد کردن اطلاعات جهت استعلام یا ردیابی کالای دیجیتال مراقب لینک‌های ارجاع به سایت‌های جعلی و آدرس سایت مربوطه باشند و اپلیکیشن‌های کاربردی را صرفاً از سایت مرجع که مجوزهای مربوطه از سازمان‌های ذی‌ربط گرفته است، دانلود و استفاده کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان اگر مشکی داشتند با شماره تلفن 08321823178 با مرکز فوریت‌های سایبری تماس بگیرند تا راهنمایی شوند و می‌توانند آخرین و به‌روزترین آموزش‌های لازم در استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

شناسه خبر 45236