شناسه خبر:45338
1400/6/13 10:38:40

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: تحقق مطلوب انتظارات رسانه‌ها در قالب یک نظام صنفی قدرتمند اتفاق خواهد افتاد.

ظهر روز پنج‌شنبه تحریریه سپهرغرب میزبان رئیس سازمان بسیج رسانه کشور و معاون طرح و برنامه وی بود، در این دیدار صمیمانه که مسئول بسیج رسانه استان و اعضای تحریریه سپهرغرب حضور داشتند، دستاوردها و فعالیت‌های این رسانه مطرح، اهداف و رسالت‌های پیش رو تبیین و محدودیت‌های کار رسانه‌ای نیز مورد بررسی قرار گرفت؛ آنچه می‌خوانید برشی از این دیدار است:

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با عرض تسلیت به‌مناسبت ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان و ایام اسارت آل‌الله، یاد و خاطره مرحوم مهدی کاشی از تلاشگران عرصه رسانه‌ای استان همدان را گرامیداشت و از حضور در جمع اعضای تحریریه سپهرغرب اظهار خرسندی کرد.

*سرمایه فرهنگی سپهرغرب کم‌نظیر است، آن را حفظ کنید

مسعود بصیری خاطرنشان کرد: حرکت رسانه‌ای سپهرغرب با استفاده از فناوری‌های به‌روز در بخش‌های مختلف و در بستر فضای مجازی و حقیقی با حضور نیروهای انقلابی کار دشواری است، این کار را باید گرامی داشت و تقویت کرد.

وی افزود: ایمان و اعتقاد به کار نخستین و مهم‌ترین سرمایه این رسانه بوده و این حرف فارغ از تعارفات مرسوم است، اصل همین بوده؛ این سرمایه با حضور نیروهایی که در این جا گِرد هم آمده و با علاقه و ایمان کار می‌کنند، حاصل شده و نباید آن را دست کم گرفت.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور حضور افراد دغدغه‌مند و انقلابی را در انجام کارها سرمایه فرهنگی خوانده، بر حفظ آن تأکید کرد و گفت: تجربه به ما ثابت کرده بسیاری از گره‌هایی که با پول و امکانات باز نمی‌شود، با سرمایه‌های فرهنگی باز می‌شود؛ بنابراین باید قدر دانست و آن را حفظ و تقویت کرد.

بصیری خاطرنشان کرد: باید این را بپذیریم که مشکل ما در این کشور پول نیست، البته که پول هم کار را پیش می‌برد، اما مسئله اصلی این است که با همت و تلاش مضاعف در قالب یک تشکل قدرتمند بتوان به اهداف و رسالت‌های خود رسید.

وی تأکید کرد: ما باید انتظارات خود را در قالب نظام صنفی پیگیری کنیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم. ما تشکیل این تشکل را با تمام توان در دولت سیزدهم پیگیری خواهیم کرد.

*سپهرغرب یک رسانه فراجناحی است

مسئول بسیج رسانه استان نیز در این دیدار بیان کرد: سپهرغرب را به‌جد می‌توان رسانه انقلابی منطقه غرب کشور خواند که در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش کرده و در این راه به هیچ حزب و جناحی وابسته نیست.

ناصر قوامی افزود: خوشبختانه در طول این مدت که توفیق خدمت‌گزاری داریم، به افق روشنی از رسانه‌های استان دست پیدا کرده‌ایم و همه تلاش خود را برای ارتقای کیفیت و ارائه خدمات به رسانه‌ها انجام خواهیم داد.

وی در پایان متذکر شد: دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور اساتید مبرز کشوری ازجمله برنامه‌هایی است که زیرساخت آن موجود بوده و برنامه‌ریزی لازم جهت تحقق آن در آینده نزدیک را انجام داده‌ایم.

*با محددویت‌ها ایستاده‌ایم و به لطف خدا با قدرت پیش خواهیم رفت

صاحب امتیاز روزنامه سپهرغرب نیز در ادامه گفت: سپهرغرب اگر درحال حاضر حرف برای گفتن دارد و به‌عنوان یک مرجع رسانه‌ای در بین عوام و خواص مطرح بوده، مرهون تلاش‌هایی است که با همه مشکلات و محدودیت‌ها برای آن صورت گرفته و بی‌شک پایه‌ای که مرحوم کاشی بنا نهاد، سهم بزرگی در این مهم دارد.

مسعود جواندل افزود: فعالیت رسمی و جدی تیم فعلی در سپهرغرب از سال 1393 آغاز شده و در این مدت با همه مشکلاتی که داشتیم، به‌ویژه مشکلاتی که در چهار سال اخیر دولت تدبیر و امید فزونی یافت، هیچ‌گاه از رسالتی که برای مجموعه تعریف کرده بودیم، عقب‌نشینی نکردیم.

وی در خاتمه اذعان کرد: امیدواریم دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رسانه‌ها نگاه ویژه‌ای داشته و در جهت احقاق حق این قشر گام‌های مؤثری بردارد تا بتوانیم به‌درستی رسالتی که برای خود تعیین کرده‌ایم را انجام دهیم.

*کار ما در امتداد همان مسیری است که امام و رهبری ترسیم کرده‌اند

مدیر تحریریه سپهرغرب نیز فعالیت رسانه‌ای سپهرغرب را در امتداد عمل به منویات رهبری و مشی امام راحل خواند و گفت: مسیر ما همان است که از سال 1355 و در مبارزه با رژیم ستمشاهی ترسیم شده بود. ما با همان نگاه در رسانه فعالیت کرده و این عرصه مقدس را محلی برای مقابله با کژتابی‌ها و رسالت انقلابی خود می‌دانیم.

حسین صادقیان در این دیدار صمیمانه اذعان کرد: امید ما این است که به‌عنوان یک سرباز دِین و تکلیف خود را ادا کرده و هیچ‌گاه از مسیر انصاف خارج نشویم. این نکته همواره مد نظر ماست که هیچ‌گاه تفاوت جبهه‌های سیاسی با سایر رسانه‌ها ما را از مسیر عدالت و انصاف خارج نکند.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم همه مسلمان و عاقبت‌به‌خیر از دنیا برویم، در این صورت می‌توانیم بگوییم زیست مؤمنانه داشته‌ایم و همه این فعالیت‌ها در راستای تقرب الهی بوده است.

*تربیت نیرو، نگاه تخصصی و نوآوری، محورهای روزنامه سپهرغرب است

سردبیر روزنامه سپهرغرب نیز در این دیدار رسانه را اذان‌گوی جامعه خواند و تصریح کرد: قبل‌ترها زمانی که اتفاقی می‌افتاد، آن را با صدای اذان به گوش مردم می‌رساندند، درحال حاضر نیز فعالیت ما مبتنی بر این نگاه بوده و اعتقاد داریم رسانه با خبررسانی اخبار و اتفاقات مثبت و منفی در جامعه و با آگاهی‌بخشی، نقش مؤذن را بر عهده دارد.

زهره پوروهابی افزود: شکل‌گیری هلدینگ رسانه‌ای توسط سپهرغرب نگاهی نو به رسانه است که اهداف ما را در بخش‌های مختلف جامعه محقق می‌کند؛ سایت فرایش با محوریت تخصصی زنان و خانواده، هفته‌نامه سپهرپیام با تخصص آسیب‌های اجتماعی، سایت سپهرآنلاین در راستای دستیابی سریع به اخبار و اطلاعات و چهار صفحه الکترونیک با سرویس‌های متنوع و ویژه برای مخاطب فضای مجازی در این زمره بوده است.

وی با تأکید بر اینکه تربیت نیروی انسانی یکی دیگر از اهداف بلندمدت ما در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: همه همکاران ما کار رسانه‌ای خود را از این مجموعه شروع کرده و به‌واسطه جذب و آموزش، مشغول به‌کار شده‌اند که این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و در جهت ارتقای کیفیت و ارائه آموزش‌های به‌روز‌تر تلاش خواهیم کرد.

سردبیر روزنامه سپهرغرب با اشاره به تلاش برای نوآوری با اقتضائات زمان و ذائقه مخاطب، یادآوری کرد: اتوماسیون آنلاین سپهرغرب که برای نخستین‌بار در کشور توسط این رسانه تولید و مورد استفاده قرار گرفته، دسترسی همکاران ما را به تولید و تنظیم خبر در هر زمان و مکانی سهل‌تر کرده، ضمن اینکه با بارگذاری اسناد گفت‌وگو آن را به یک برنامه جامع تبدیل کرده است.

وی به شیوه کار خبرنگاران نیز اشاره کرده و گفت: مردم و مسئولان هر دو به یک اندازه در این رسانه سهم دارند و البته اخبار منتشرشده در این رسانه صرفاً انعکاس نقطه‌نظرات مسئولان و مردم نیست، بلکه خبرنگاران با بررسی سابقه خبر و پژوهش درباره موضوع و سوژه در پایان موظف‌اند تحلیلی جامع از سوژه مورد نظر ارائه دهند تا به فهم مخاطب در درک مطلب و سوژه کمک کند.

پوروهابی در پایان سخنان خود به شیوه پرداختن به موضوعات در این رسانه نیز اشاره کرد و افزود: خدا را شاکریم که به اذعان مردم و مسئولان، حل مشکلات بسیاری از جامعه به‌واسطه تریبون سپهرغرب بوده و همین سبب افزایش اعتماد عمومی شده، ما این سرمایه اجتماعی که موهبت خداست را حفظ کرده و با تمام توان رسالت خود را ادامه خواهیم داد.

شناسه خبر 45338