شناسه خبر:45676
1400/6/20 10:40:06
رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان کرمانشاه:

جذب سرمایه‌گذار برای بهره‌برداری از معادن کرمانشاه ضروری است

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه معادن استان کرمانشاه برای اشتغال و توسعه، گفت: برای بهره‌برداری بهینه از این معادن باید به فکر جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی باشیم.

«شهریار حیدری» روز پنجشنبه در جلسه شورای معادن استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، به ایده‌ها و موانع محلی و استانی سر راه بهره‌برداری از ظرفیت‌های اقتصادی استان مانند معادن اشاره کرد و افزود: چرا استان‌های کویری با بهره‌برداری از ظرفیت معادن این‌همه پیشرفت کردند، اما ما در استان نمی‌توانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم؟

وی علت اینکه کرمانشاه نمی‌تواند از ظرفیت‌های فراوان اقتصادی‌اش برای پیشرفت و توسعه استفاده کند را ایده‌هایی محلی دانست که مانع آن می‌شود و اظهار کرد: تا در استان این موانع را رفع نکنیم، نمی‌توانیم از ظرفیت‌های خوبی که در بخش‌های مختلف اقتصادی داریم، استفاده کنیم.

حیدری از تلاش‌های استاندار کرمانشاه برای آزادسازی پهنه‌های معدنی استان قدردانی کرد و یادآور شد: برای بهره‌برداری از معادن استان اگر موانع در سطح کشور باشد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تمام توان آن را پیگیری و برای بر طرف کردن آن تلاش خواهند کرد.

وی تأکید کرد: یکی از مسائل و مشکلاتی که همیشه نمایندگان مجلس در استان در مراجعات مردمی با آن مواجه‌اند، بیکاری است؛ درحالی که استان ما دارای ظرفیت‌های بسیار زیاد اقتصادی برای اشتغال و رونق اقتصادی در همه بخش‌ها است، بنابراین مدیران و مسئولان با تمام وجود باید به فکر رفع معضل اشتغال باشند.

   70 درصد معادن قیر طبیعی کشور در گیلانغرب است

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری با اشاره به نامه سازمان هوانوردی مبنی بر عدم اجازه بهره‌برداری از معادن قیر طبیعی گیلانغرب، گفت: چند کشور در دنیا معدن قیر طبیعی دارند که یکی از آن‌ها ایران است و 70 درصد این معادن نیز در گیلانغرب بوده که فعال شدن معادن آن می‌تواند تأثیر بسزایی در اشتغال و توسعه منطقه داشته باشد.

حیدری افزود: حتماً کسانی که در مرکز مانع از بهره‌برداری از این معادن شده‌اند، با منطقه آشنا نبوده و در جریان اشتغال و عدم توسعه آن نیستند که چنین نامه‌ای صادر کرده‌اند که در سطح ملی و کمیسیون امنیت ملی پیگیری این موضوع و آزادسازی فعالیت معدن‌کاران را دنبال خواهیم کرد.

حیدری اظهار کرد: منطقه مرزی گیلانغرب هشت سال درگیر جنگ بود و نتوانست توسعه یابد، بخش‌های زیادی هم تا امروز به‌خاطر منطقه ممنوعه و امنیتی بودن مورد استفاده قرار نگرفته است، اکنون که شورای عالی معادن بعد از سال‌ها پیگیری، اجازه بهره‌برداری داده، نامه زدند که به‌خاطر مسائل امنیتی و نظامی کسی حق ندارد از معادن استخراج کند؛ درحالی که حاکمیت با وجود جمعیت تحقق می‌یابد و یکی از سیاست‌های اصلی نظام برای ایجاد امنیت پایدار در مرزهای شرق و غرب کشور، بازگشت روستاییان به مرزها بوده، بنابراین نامه مذکور مغایر با این سیاست کلی نظام است.

شناسه خبر 45676