شناسه خبر:45681
1400/6/20 10:48:22

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: صید ماهی توسط تعاونی‌های صیاداندر منابع آبی (سدها) استان آغاز شد و پیش بینی صید امسال بیش از 6 تُن است

حمید حسین‌پور روز پنجشنبه با اشاره به اینکه این تعداد تعاونی فعالیت صیادی خود را در دریاچه پشت سدهای استان از نیمه دوم شهریور آغاز کردند، افزود: براساس برآورد انجام شده این تعاونی‌ها طی این مدت 6 هزار و 100 تن ماهی صید و بازارهای داخل یا خارج استان به فروش می‌رسانند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 تعاونی صیادی در استان فعال است، اظهار داشت: 420 نفر به طور ثابت در این تعاونی‌ها عضویت دارند و در آن فعالیت می‌کنند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان به مشکلات تعاونی صیادی در استان اشاره کرد و گفت: قیمت نهاده‌های تعاونی هم چون ادوات صیادی، تور، طناب، قایق و غیره حداقل سه تا چهار برابر افزایش پیدا کرده است.

حسین‌پور یادآور شد: مشکل زیرپوشش بیمه قرار گرفتن افراد شاغل در این تعاونی هنوز به قوت خود باقی است و این موارد می‌تواند موجب دلسردی این افراد شود.

وی با اشاره به اینکه صیادان می‌توانند طبق قوانین مربوطه از دریاچه پشت سدها ماهی صید کنند، یادآور شد: در ابتدای سال اقدام به رهاسازی بچه ماهی درمنابع آبی می‌شود و صیادان در نیمه دوم سال اقدام به صید آنها می‌کنند.

شناسه خبر 45681