شناسه خبر:46007
1400/6/27 10:23:35
وزیر جهاد کشاورزی:

بخش باغبانی باید حمایت شود

سپهرغرب، گروه کشاورزی: وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حوزه باغبانی دچار عقب‌ماندگی هستیم، بر ضرورت حمایت، انتقال فناوری و ارتقای مکانیزاسیون در حوزه باغبانی تأکید کرد.

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست با رؤسای اتحادیه‌ها و تشکل‌های باغبانی، با اشاره به اینکه تنوع تشکل‌ها بسیار زیاد است، اظهار کرد: در طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی که در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است، این اجازه به وزارت جهاد کشاورزی داده شده تا تشکل‌ها و اتحادیه‌ها را به سمت وحدت پیش ببرد.

وی افزود: این آشفتگی و پراکندگی در تشکل‌ها باعث کاهش قدرت در حوزه کشاورزی شده است در حالی‌که در صنعت این پراکندگی وجود ندارد و باید این شرایط ساماندهی شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هر تصمیم برای این حوزه باید با حضور تشکل‌ها انجام شود، عنوان کرد: اگر قرار است تصمیمی برای بخش کشاورزی گرفته شود، باید با مشارکت تشکل‌ها باشد، چراکه در انتهای کار هم تصمیم ما باید توسط این افراد اجرا شود.

ساداتی‌نژاد افزود: در بخش کشاورزی نیازمند قدرت هستیم و باید برای حضور و فعال‌تر شدن تشکل‌ها ساز و کار تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه مباحث بسیار زیادی در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد، ادامه داد: باید تکثر در تشکل‌ها را برطرف تا بتوانیم به تمام حوزه‌ها ورود کنیم که این کار با کمک خود تشکل‌ها و اتحادیه‌ها اجرایی خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که بخش کشاورزی بسیار ثروتمند است، گفت: ما نیاز داریم با همفکری، انتقال دانش و فناوری و افزایش قدرت، جایگاه بخش کشاورزی را ارتقا دهیم.

ساداتی‌نژاد با بیان این که در حوزه باغبانی دچار عقب‌ماندگی هستیم، خاطرنشان کرد: باید با همفکری تشکل‌ها و ایجاد اتحاد در این زیربخش، عقب‌ماندگی را در اسرع وقت جبران کنیم.

وی تأکید کرد: حوزه باغبانی نیازمند حمایت، انتقال فناوری و ارتقای مکانیزاسیون است.

در این نشست، رؤسای اتحادیه‌ها و تشکل‌ها مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را به وزیر جهاد کشاورزی ارائه کردند.

شناسه خبر 46007