شناسه خبر:46058
1400/6/28 09:46:59
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی:

40 میلیارد ریال خدمات در طرح ملی نذر آب

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت: کاروان هلال‌احمر این استان با اجرای طرح ملی نذر آب برای چهارمین سال متوالی، 40 میلیارد ریال خدمات حمایتی، آموزشی و فرهنگی در شهرستان زهک استان سیستان و بلوچستان ارائه کرد.

«علیرضا محمودی» روز شنبه افزود: این طرح با همکاری داوطلبان و خیران از 13 تا 19 شهریورماه سال جاری برگزار شد که با توفیقات خوبی همراه بود.

وی بیان کرد: در طرح ملی نذر آب چهار، استان مرکزی به‌عنوان معین یک و استان کرمانشاه به‌عنوان پشتیبان و معین دو در شهرستان زهک حضور داشت و براساس بازدیدهای میدانی قبلی و نیازسنجی‌های لازم، 10 هزار متر لوله‌گذاری در هشت روستا انجام گرفت و 10 دستگاه تصفیه آب در 10 روستا نصب شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، 19 نفر پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشک، چشم‌پزشک و دامپزشک نیز به منطقه اعزام شده بود که در طول مدت سفر به این مناطق، یک‌هزار و 530 ویزیت رایگان توسط پزشکان عمومی و متخصص، یک‌هزار و 296 ویزیت و خدمات دندان‌پزشکی، یک‌هزار و 800 خدمات پیراپزشکی و 15 عمل جراحی چشم انجام شد و یک میلیارد و 450 میلیون ریال دارو نیز بین اهالی منطقه توزیع شد.

محمودی عنوان کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، 100 بسته لوازم‌‌التحریر شامل دفتر، خودکار، مداد رنگی، پاک‌کن، جامدادی و تعدادی کفش و پوشاک نیز بین دانش‌آموزان توزیع و 320 قطعه اسباب‌بازی هم به کودکان اهدا شد.

وی اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی مقابله با کرونا، بیماری‌های شایع منطقه، بیماری‌های وبا، آنفلوآنزا برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان توسط کارشناسان و مربیان اعزامی از استان مرکزی و توزیع بروشورهای آموزشی بین فراگیران ازجمله فعالیت‌های آموزشی چهارمین کاروان سلامت و نذر آب این جمعیت بود که به بیش از 140 نفر خدمات آموزشی ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی افزود: توزیع 500 بسته معیشتی شامل آرد، برنج، روغن، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، بیسکوییت، حبوبات، قند و شکر و 200 بسته بهداشتی شامل ماسک، محلول ضد عفونی و مواد بهداشتی از دیگر خدمات ارائه‌شده توسط داوطلبان جمعیت هلال‌احمر این استان در بین مردم نیازمند شهرستان زهک بود.

محمودی عنوان کرد: احصای مشکلات مردم در نقاط محروم یکی از برنامه‌های کاروان نذر آب در نقاط مختلف است که با جدیت دنبال می‌شود و براساس رایزنی‌های انجام‌شده با پزشکان، آن‌دسته از بیمارانی که نیاز به بررسی‌های تخصصی داشته باشند، درمان آن‌ها از اراک پیگیری و حمایت می‌شود.

وی گفت: پروژه آب‌رسانی پایدار روستای مهک شهرستان زهک با همکاری جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی و استان کرمانشاه و مشارکت مؤسسه خیریه نیکان ماموت آغاز شد و پیش‌بینی شده تا پایان شهریورماه جاری به اتمام رسد و 70 خانوار از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شوند.

شناسه خبر 46058