شناسه خبر:46111
1400/6/29 09:11:57

سپهرغرب، گروه خبر: طی نشستی با حضور مدیران کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی، تفاهم‌نامه همکاری بین این دو نهاد امضا شد.

پیش از ظهر روز گذشته در نشستی با حضور مجید مؤمنی و حجت‌الاسلام مهدی عباسی، تفاهم‌نامه همکاری بین این دو نهاد به امضا رسید.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در این نشست گفت: خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد از مقربان الهی هستن، چراکه زمان گرفتاری و مشکلات انسان به خداوند نزدیک‌تر بوده و خدمت به این خانواده‌ها افتخاری بزرگ برای امدادگران این نهاد مردمی است.

مجید مؤمنی افزود: کمیته امداد و سازمان تبلیغات هردو مولود انقلاب هستند و امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری و با بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی، اقدامات خوبی در مسیر توانمندی خانواده‌های زیر پوشش انجام شود.

وی تصریح کرد: توسعه فرهنگ خیر و احسان، اجرایی کردن برنامه‌های زکات و احیای این واجب الهی، اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک، کاهش فقر و نابرابری، توسعه خدمات کیفی و کمی به مددجویان با محوریت مساجد از مفاد این تفاهم‌نامه همکاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد سه درصد توسط صندوق امداد ولایت به خانواده‌های نیازمند برای اشتغال، کارگشایی، مسکن، درمان و سایر موارد خبر داد و بیان کرد: این صندوق آمادگی دارد با هم‌افزایی صندوق‌های قرض‌الحسنه خانگی به این صورت که با سپرده‌گذاری مبالغ این صندوق‌های خانگی برابر آن سپرده نیز صندوق سپرده‌گذاری کرده و به افراد معرفی‌شده توسط این صندوق‌های خانگی، تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کند.

   خدمت بیشتر به محرومین با هم‌افزایی کمیته امداد و سازمان تبلیغات

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز گفت: هم‌افزایی کمیته امداد و سازمان تبلیغات منشأ خدمات ارزشمند خواهد شد و نتیجه این همکاری مشترک خدمت بیشتر به محرومین است.

حجت‌الاسلام مهدی عباسی افزود: عمده جامعه مؤمن، متدین، معتقد و علاقه‌مند به نظام از خانواده‌های زیر پوشش هستند و در این خانواده‌ها استعداد و ظرفیت‌های قابل توجهی برای پیشرفت وجود دارد و در زمان جنگ بسیاری از رشادت‌ها در میدان جنگ نیز از درون این خانواده‌ها شکل گرفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: با این تفاهم‌نامه می‌توان از افراد نخبه دو دستگاه برای همکاری مشترک به‌منظور ترویج فرهنگ انفاق و دستگیری بیشتر از نیازمندان بهره‌مند شد و امیدواریم این اقدامات خیرخواهانه باقیات صالحات و زمینه‌ساز شکل‌گیری جامعه پیش از ظهور ولی عصر (عج) باشد.

این تفاهم‌نامه همکاری در هشت ماده، دو موضوع کاری و با اهداف استفاده از ظرفیت‌های مشترک، حفظ کرامت خانواده‌های زیر پوشش و هماهنگی در امور خیر و احسان، با محوریت مساجد و با تعهدات مشترک دو دستگاه برای دو سال منعقد شد.

شناسه خبر 46111