شناسه خبر:46113
1400/6/29 09:19:04

سپهرغرب، گروه خبر: کاردار سفارت مالزی در ایران گفت: کشور مالزی آمادگی دارد هم در حوزه تأمین مواد اولیه و هم تحقیق و توسعه در کنار واحد‌های صنعتی ایران قرار بگیرد تا آغازی برای افزایش حجم مبادلات تجاری باشد.

آمادگی مالزی برای تأمین مواد اولیه واحدهای صنعتی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد نظام حلیمی ظهر امروز در بازدید از یک شرکت تولیدی در شهر صنعتی کاوه با قدردانی از مهمان‌نوازی مردم استان اظهار کرد: هدف ما تنها بازدید گذری از ساوه و اراک نیست و در این بازدیدها به دنبال افزایش موقعیت‌های جدید جهت افزایش مراودات تجاری و اقتصادی هستیم.

وی ادامه داد: متأسفانه به خاطر تحریم‌های سال‌های اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران، حجم و شاخص‌های تجاری این دو کشور پایین آمدن که امیدواریم در سال‌های آتی مبادلات اقتصادی و تجاری به جایگاه قبلی برگردد.

وی خاطرنشان کرد: کشور مالزی آمادگی دارد هم در حوزه تأمین مواد اولیه و هم تحقیق و توسعه در کنار واحد‌های صنعتی ایران قرار بگیرد تا آغازی برای افزایش حجم مبادلات تجاری باشد.

فرماندار ساوه نیز گفت: ظرفیت‌های مختلفی برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین کشور دوست و مسلمان مالزی و ایران وجود دارد که باید از آن به خوبی بهره برد.

علی میرزایی با بیان اینکه حجم مبادلات این دو کشور به یک میلیارد و پانصد میلیون دلار در سال رسیده گفت: ظرفیت‌های تهران و کوالالامپور بیشتر از این ارقام است و دو کشور می‌توانند از شرکای خوب در حوزه‌های مختلف باشند.

وی با بیان اینکه ساوه بزرگترین شهر صنعتی کشور را در دل خود جای داده است افزود: در شهرستان ساوه بالغ‌بر 700 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارند که مهمترین صنایع مادر و تخصصی در آن قرار گرفته است.

فرماندار ساوه از ساوه به‌عنوان چهارمین قطب صنعت کشور یاد کرد و گفت: ما علاقه‌مند هستیم هیئت‌های تجاری بیشتری از مالزی به ساوه سفر کنند و از ظرفیت‌های موجود در این شهر دیدن کنند.

میرزایی خاطرنشان کرد: وجود اتاق بازرگانی مستقل، راه‌آهن تخصصی، منطقه ویژه اقتصادی، گمرک، انجمن مدیران قویت و همچنین قرار گرفتن در جغرافیای ویژه در مرکز کشور از مهمترین مزایای ساوه و شهر صنعتی کاوه است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه کشاورزی، گردشگری و فرهنگی هم ساوه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد افزود: ساوه آمادگی دارد همکاری و تعامل خود را با گروه‌های تجاری و اقتصادی و فرهنگی کشورهای مختلف افزایش دهد.

شناسه خبر 46113