شناسه خبر:46278
1400/7/1 09:38:29

سپهرغرب، گروه خبر: بیش از پنج هزار بسته معیشتی و آموزشی شامل چهار هزار و 175 بسته معیشتی و یک هزار و 300 بسته آموزشی همزمان با هفته دفاع مقدس در کردستان توزیع شد.

آیین توزیع این بسته‌های معیشتی روز چهارشنبه با حضور استاندار کردستان و فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در قالب طرح کمک‌های مومنانه در سالن ورزشی سپاه برگزار شد.

استاندار کردستان در این آیین اظهار کرد: بعد از شیوع کرونا برخی از مشاغل حتی تعطیل شد و برخی از خانواده‌ها از درآمد حداقلی هم محروم شدند و رخداد کمک‌های مومنانه که به خانواده‌های کم درآمد، جای تقدیر دارد.

بهمن مرادنیا با بیان اینکه کمک‌های مهمی در این مدت صورت گرفته و کار بزرگی بوده است اضافه کرد: بسیاری از خیرین به صورت گمنام وارد شده و در این زمینه کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه در کردستان صمیمیتی وجود دارد که بیشتر خود را بروز داده است ادامه داد: در روزهای اول شیوه کرونا،‌مشکلات و کمبودهای زیادی بود اما امروز همه کمبودها رفع شده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان هم در این آیین گفت: تاکنون180 میلیارد تومان بسته‌های مختلف کمک‌های مومنانه در چند مرحله تهیه و توزیع شده است.

سردار سیدصادق حسینی افزود: در راستای طرح شهید سلیمانی فعالیت‌هایی همچون بیماریابی، قرنطینه و هدایت و کمک به مبتلایان و درمان آنها هم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم 100 درصد جامعه هدف از واکسن بهره‌مند شوند یادآور شد: 24 مرکز مشترک و تجمیعی واکسیناسیون در استان شروع به کار کرده است و تاکنون بیش از 700 هزار دز واکسن در استان تزریق شده است.

سردار حسینی اضافه کرد: در این مرحله نیز پنج هزار و 475 بسته معیشتی و آموزشی، 117 دستگاه کپسول اکسیژن و 20 دستگاه اکسیژن ساز به ارزش سه میلیارد و 55 میلیون تومان که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

شناسه خبر 46278