شناسه خبر:46298
1400/7/1 11:12:11

سپهرغرب، گروه خانواده: سازمان بسیج جامعه زنان کشور به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در بیانیه‌ای نوشت: شیرزنان در دفاع از اسلام در یورش وحشیانه رژیم بعث، همپای مردان رو در رو با دشمن پایداری کردند و در پشت جبهه فرزندان انقلاب را برای دفاع آماده نمودند و روح مبارزه جویی و سلحشوری را در مردان احیا می‌کردند.

در بیانیه سازمان بسیج جامعه زنان کشور که روز چهارشنبه انتشار یافته، آمده است: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران بود شجاعت و دلیری مردان و زنان تحقیقاً برای سال‌های سال این کشور را بیمه کرد دشمن را به این هوشیاری رساند که با مردمی به پا خاسته و الهام گرفته از دلاوری‌های سرداران بزرگ تاریخ اسلام روبروست و به دوستان آموخت تا فضای روحانی و عرفانی تبعیت از معارف اسلام و قرآن را با چنگ و دندان حفظ کنند.

در بخشی دیگر از این بیانیه، به دلاوری‌های زنان در دوران دفاع مقدس اشاره و عنوان شده است: دفاع مقدس بیش از هر چیز بستری بود برای رحمتی از جانب خداوند و زنان ما را بر آن داشت تا در جریان عمل توانایی ها، لیاقت‌ها و شایستگی‌های خود را بشناسند و به عنوان سرمایه‌های گرانبها، در پس قرن‌ها خود ناباوری، آن را پاسداری و حراست نمایند.

سازمان بسیج جامعه زنان کشور آمده است:‌ شیر زنانی که در دفاع از اسلام در یورش وحشیانه رژیم بعث، همپای مردان رو در رو با دشمن پایداری کردند و در پشت جبهه با صبر و تلاش و پشتکار فرزندان انقلاب را برای دفاع آماده نمودند و روح مبارزه جویی و سلحشوری را در مردان و جوانان احیا می‌کردند.

«هرگز نمی‌توان از یاد برد خیل زنان و دخترانی را که فوج فوج به جبهه‌ها عزیمت کرده و در بیمارستان‌های صحرایی پروانه وار گرد مجروحان و مصدومان جنگی می‌چرخیدند و جراحات آنان را با تفقد و صبوری ماهرانه التیام می‌بخشیدند. زنان صبور و فداکاری که فرزندان برومند و همسران شجاعشان را برای پرواز به ملکوت همراهی می‌کردند و پیرزنان بلند همتی که از اندک روزی خود سهمی برای رزمندگان در نظر می‌گرفتند و تقدیم جبهه‌ها می‌کردند که اگر بخواهیم از میزان همراهی و همگامی زنان در دوران پرشکوه دفاع مقدس بگوییم مثنوی هفتاد من کاغذ می‌شود؛ و چنین مربیان و آموزگارانی را در هیچ مکتبی جز مکتب فاطمی و زینبی نمیتوان یافت. همسران و پسران این زنان در صف شهدا دفاع مقدس و مدافعین حرم آل الله، و دخترانشان همسران مدافعان حرم و مادران سربازان ولیعصر (عج) آن شاالله و تعالی.»

سازمان بسیج جامعه زنان، آغاز هفته دفاع مقدس را به رهبر شجاع و فرزانه انقلاب اسلامی و تمامی دلاور مردان و شیر زنان ایران اسلامی تبریک عرض میکند و این ایام را که یادآور رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های دلاور مردان و شیرزنان این آب و خاک است را گرامی می‌دارد.

شناسه خبر 46298